KUL!Bengt skrev:Så, la upp några minuter innan familjen får sitt. Lite skillnad mellan 3,5liter o 6 liter V8, ett soft 1.56 varv, köra om C6 och mera lek med leksaken..![]()
http://youtu.be/TuI8Zw64YGE
Var det Ove som låg framför i TVR:en?
Moderator: ornet
KUL!Bengt skrev:Så, la upp några minuter innan familjen får sitt. Lite skillnad mellan 3,5liter o 6 liter V8, ett soft 1.56 varv, köra om C6 och mera lek med leksaken..![]()
http://youtu.be/TuI8Zw64YGE
Japp. Den gick bra i böjarna men saknar ett par hundra pållar på rakornaRicky skrev:KUL!Bengt skrev:Så, la upp några minuter innan familjen får sitt. Lite skillnad mellan 3,5liter o 6 liter V8, ett soft 1.56 varv, köra om C6 och mera lek med leksaken..![]()
http://youtu.be/TuI8Zw64YGE
Var det Ove som låg framför i TVR:en?
Tror att det är denna jag satte i..Ubbe skrev:Hej!
Jag tycker genomgången vi hade på Anderstorp med videofilm av spårval, tips ,mm var jätte bra![]()
Kan vara bra att ha samma upplägg på Mantorpspeciellt när det blir första gången man kör på den banan
![]()
Bengt, kul att det funkade så bra med kylarenHar du någon länk till den kylaren
![]()
Ps) Glöm inte att titta på våra filmersök på ccs Anderstorp you tube
![]()
Mike L filmerhttps://www.youtube.com/channel/UCS28sS ... ture=watch
Filmerna finns också i tråden
Bengt, kul att du fick ordning på oljetempen. Jag har(naturligtvis) också oljetemp som skenar.Hade tänkt köpa DeWitts men denna klarar tydligen 500kusar o Anderstorp, räcker för mig !
Vad tror du orsaken var? 245/17 (dvs smala däck), för lite camber, fel däckstryck eller en kombination av flera?Bengt skrev: Konstaterade oxå att 60 itreadwear var lite väl mjukt på framdäcken med 30min pass..
Ok, Dewitt borde fungera oxo. Jag har inte bestämt mig hur jag ska göra. Dewitt kan man ansluta med oljeledningarna från C6 LS2 om man borrar och gängar in oljetempgivaren i adaptern. Då får man oxo fördelen med att få bypass för oljan. Men en jobbig installation med rör/slangar blir det som du säger med batwingtråg.Anders säljer den det är skälet
Alltså vad jag läst mig till skall oljekylaren sitta på vänster sida. Det gör den på DeWitts oxå...
Oljeslangarna får plats, men men 90graders anslutningar fick jag montera de främre AN efter jag dragit slangarna..
Har man LS1 motor med batwing tråget blir det kul.... För oss med LS2 block är det lättare att montera kitet. Fick kapa o slipa lite på fläktkåpan i plast men så är det ju alltid...
Så sant! Det är det jag tänkte på oxo.DET SMARTA med att ha en kombinerad kylare är att man inte behöver termostater o sånt skit som bara kan krångla. Vattnet värmer först upp oljan o sen bidrar vattnet med att sänka oljetempen... Med en lös oljekylare kan det ta TID att få upp tempen...