
Min bil, ett litet C3 projekt.
Re: Min bil, ett litet C3 projekt.
Nu har jag tappat tålamodet, när kommer det en bild med minilitefälgarna!?!? 

Re: Min bil, ett litet C3 projekt.
Min motfråga riktas då till Ronal/Minilite.. -Nær kommer fælgarna??
Enligt uppgift skulle dom læmnat gjuteriet førra veckan och då borde det inte vara långt kvar.. -kan man tycka..


Enligt uppgift skulle dom læmnat gjuteriet førra veckan och då borde det inte vara långt kvar.. -kan man tycka..
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies

2012 - KM Oldies

2013 - KM Oldies

2014 - KM Oldies

-
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 1209
- Blev medlem: sön jan 25, 2009 0:49
Re: Min bil, ett litet C3 projekt.
Hejsan !
Min "erfarenhet" om tid, är att, håller man på med bilar så är en
vecka inte riktigt en "normal" vecka !
Sen spelar det ingen roll om man håller på själv, eller nån
annan håller på med ens bil !
Min "erfarenhet" om tid, är att, håller man på med bilar så är en
vecka inte riktigt en "normal" vecka !

Sen spelar det ingen roll om man håller på själv, eller nån
annan håller på med ens bil !

Re: Min bil, ett litet C3 projekt.
Ja så är det absolut. 
Men man fortätter ju att hoppas..

Men man fortätter ju att hoppas..

Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies

2012 - KM Oldies

2013 - KM Oldies

2014 - KM Oldies

Re: Min bil, ett litet C3 projekt.
Hva koster en Störtbåge til c3-convertible?Ricky skrev:Jeg har dessverre ingen tegninger til bågen.
Jeg køper bågen ferdig direkte av Guss i Gustavsberg som har malen.
Jeg bare formiddler bare Guss sine båger for at det skal bli lettere for folk i andre deler av landet å kjøpe seden Guss ikke har noen "webbshop".
Bare ta kontakt med han direkte (telefon) og bestill de du måtte ønske.
//Ricky.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
― Margaret Thatcher
― Margaret Thatcher
Re: Min bil, ett litet C3 projekt.
Har för mig den hamnade på ca 1900:- sek.
Då är det en bockad huvudbåge samt lösa rör för 2st stöttor och 1st rör för bälten som man kapar till själv.
Då är det en bockad huvudbåge samt lösa rör för 2st stöttor och 1st rör för bälten som man kapar till själv.
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies

2012 - KM Oldies

2013 - KM Oldies

2014 - KM Oldies

Re: Min bil, ett litet C3 projekt.
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies

2012 - KM Oldies

2013 - KM Oldies

2014 - KM Oldies

Re: Min bil, ett litet C3 projekt.
Summering efter Tierp Track and Strip helgen.
Hade preppat med bla nya EBC Yellowstuff bromsklossar och ny och fräsch bromsvätska av bättre fabrikat.
Under första körningen/heatet kändes bromsarna helskumma och pedalen svampade.
Då jag bromsade låste jag växlande höger och vänster framhjul, något jag aldrig tidigare upplevt..
Jag hade även för högt tryck i R-däcken och fick inte upp värmen vilket resulterade i att det också vart väldigt halt.
Jag hade lagt i 2,5bar med kalla däck hemma i garaget.
Detta tillsammans med lite för mycket entusiasm resulterade i en avåkning ut på en plan gräsyta, ingen skada skedd utan bara att svänga in på banan igen och fortsätta.
Inför nästa körning luftades bromsarna i tron om att jag missat en luftficka och ja det blev bättre.. -men inte bra..
Jag släppte även ut en del luft ur däcken, från 2,8 bar varma till 2,6bar varma och nu kom värmen i däcken och samtidigt mer grepp.
Här finns mer att lära/prova och det vore skoj att höra vad ni andra tom kör Toyo kör med för tryck.
Bromsarna ja...
Slemmig känsla och sjunkande pedal, bilen stoppade på den sista centimetern av pedalrörelse så förtroendet var inte på topp och körning med "god marginal" praktiserades för att inte ha sönder varken min bil eller någon annans.
Jag fick mycket körtid och gott om platts på banan sedan vi som körde i "Historic" klassen inte var så många.
Sista passet struntade jag i sedan någon kört sönder en oljekylarslang och sprayat banan med motorolja.
Jag ville inte riskera alla sommarens event för endast ETT extra körpass.
Väl hemkommen lastar jag av bilen av trailern för att köra in i garaget och plötsligt har jag inga bromsar alls..
Efter en dags luftande och felsökning får jag känslan av att det är en (eller flera) tätningar i huvudcylindern som packat ihop.
Jobbar nu med att få ihop bromsarna till Arlanda kursen på lördag.
I övrigt fungerar bilen och chassiet formidabelt, lagom hård/mjuk och bra grepp i däcken, inga överraskande släpp utan man känner då den börjar sladda och den är enkel att parera.
"Gamla Bettan" har blivit nästan larvigt rolig att köra.
Här är en liten filmsnutt från körpass nummer 2.
http://www.youtube.com/watch?v=4u4AxQVk ... e=youtu.be

Hade preppat med bla nya EBC Yellowstuff bromsklossar och ny och fräsch bromsvätska av bättre fabrikat.
Under första körningen/heatet kändes bromsarna helskumma och pedalen svampade.
Då jag bromsade låste jag växlande höger och vänster framhjul, något jag aldrig tidigare upplevt..
Jag hade även för högt tryck i R-däcken och fick inte upp värmen vilket resulterade i att det också vart väldigt halt.
Jag hade lagt i 2,5bar med kalla däck hemma i garaget.
Detta tillsammans med lite för mycket entusiasm resulterade i en avåkning ut på en plan gräsyta, ingen skada skedd utan bara att svänga in på banan igen och fortsätta.

Inför nästa körning luftades bromsarna i tron om att jag missat en luftficka och ja det blev bättre.. -men inte bra..
Jag släppte även ut en del luft ur däcken, från 2,8 bar varma till 2,6bar varma och nu kom värmen i däcken och samtidigt mer grepp.
Här finns mer att lära/prova och det vore skoj att höra vad ni andra tom kör Toyo kör med för tryck.

Bromsarna ja...
Slemmig känsla och sjunkande pedal, bilen stoppade på den sista centimetern av pedalrörelse så förtroendet var inte på topp och körning med "god marginal" praktiserades för att inte ha sönder varken min bil eller någon annans.
Jag fick mycket körtid och gott om platts på banan sedan vi som körde i "Historic" klassen inte var så många.
Sista passet struntade jag i sedan någon kört sönder en oljekylarslang och sprayat banan med motorolja.
Jag ville inte riskera alla sommarens event för endast ETT extra körpass.
Väl hemkommen lastar jag av bilen av trailern för att köra in i garaget och plötsligt har jag inga bromsar alls..

Efter en dags luftande och felsökning får jag känslan av att det är en (eller flera) tätningar i huvudcylindern som packat ihop.
Jobbar nu med att få ihop bromsarna till Arlanda kursen på lördag.

I övrigt fungerar bilen och chassiet formidabelt, lagom hård/mjuk och bra grepp i däcken, inga överraskande släpp utan man känner då den börjar sladda och den är enkel att parera.
"Gamla Bettan" har blivit nästan larvigt rolig att köra.

Här är en liten filmsnutt från körpass nummer 2.

http://www.youtube.com/watch?v=4u4AxQVk ... e=youtu.be

Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies

2012 - KM Oldies

2013 - KM Oldies

2014 - KM Oldies

Re: Min bil, ett litet C3 projekt.
Hej Ricky!
Jag ser att du har också lite att fixa till på lördag
Jag filmade också från racet
Din bil låter som min Ls6 i cupen.
Visst är det tråkigt ljud från kameran
Det är ju inte alls den ljud upplevelse som man har i bilen när man kör
Hoppas att vi ses på lördag!
Jag körde med 2.1 bar kalla och försökte ha det luft trycket på banan också!
Det blir att man får prova sig fram
Jag ser att du har också lite att fixa till på lördag

Jag filmade också från racet

Visst är det tråkigt ljud från kameran


Hoppas att vi ses på lördag!
Jag körde med 2.1 bar kalla och försökte ha det luft trycket på banan också!
Det blir att man får prova sig fram

3526/CORVETTE le mans
https://youtu.be/IwrkFroReW8
https://youtu.be/IwrkFroReW8
Re: Min bil, ett litet C3 projekt.
Tack för input Ubbe. 
2,1 bar.. Det ska jag prova nästa gång!
Det finns en extern mikrofon att köpa till GoPro som ska ge bra ljud men då kan jag inte ha laddkabeln till cigguttaget i samtidigt och jag brukar alltid glömma att ladda batterierna..

2,1 bar.. Det ska jag prova nästa gång!

Det finns en extern mikrofon att köpa till GoPro som ska ge bra ljud men då kan jag inte ha laddkabeln till cigguttaget i samtidigt och jag brukar alltid glömma att ladda batterierna..

Senast redigerad av Ricky den tis maj 28, 2013 12:26, redigerad totalt 1 gånger.
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies

2012 - KM Oldies

2013 - KM Oldies

2014 - KM Oldies

Re: Min bil, ett litet C3 projekt.
Var har du gjort av filmen då?Ubbe skrev: Jag filmade också från racet![]()

Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies

2012 - KM Oldies

2013 - KM Oldies

2014 - KM Oldies

-
- Corvetteälskare
- Inlägg: 234
- Blev medlem: lör jan 30, 2010 18:50
- Ort: Stockholm & Tranås
- Kontakt:
Re: Min bil, ett litet C3 projekt.
Kul att den går så bra på banan, och sen ser den otroligt snygg ut också måste jag säga, stuket är fulländat



Re: Min bil, ett litet C3 projekt.
Ricky! filmen är för stor
jag måste redigera ner den
varför skriver du att du har en ls6 motor på you tube ????


Re: Min bil, ett litet C3 projekt.
För att min motor i allt utom kammen är en LS6 motor.Ubbe skrev:varför skriver du att du har en ls6 motor på you tube ????
http://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_ ... engine#454
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies

2012 - KM Oldies

2013 - KM Oldies

2014 - KM Oldies

Re: Min bil, ett litet C3 projekt.
Där ser man! Nu fick man lära sig det ocksåRicky skrev:<null>

Ps Det var därför jag kände igen ljudet, när jag såg din film

Fick du ordning på bromsarna ??? /ubbe
Re: Min bil, ett litet C3 projekt.
Ja det är så där med ungdomar, de vet liksom inte det stolta ursprunget av vad de nuförtiden försöker sälja för kopior med samma namn..
Ingen ordning på bromsarna ännu men jag fortsätter jobba på dom i morgon.
Angående ljudet på maskinen så har jag en samlingskammare under bilen där avgaserna från bägge cylinderbankarna leds in.
Detta för att få bättre ejektorvekan framförallt på låg och mellanregister, med klen motor måste man leta fram effekten var än den nu finns..
Ljudet kommer alltså inte från någon nymodens aluminiumsnurra med plastkåpor och tilltrasslad tändföljd utan från en RIKTIG Cheva bigblock i renaste och solidaste gjutjärn.

Ingen ordning på bromsarna ännu men jag fortsätter jobba på dom i morgon.

Angående ljudet på maskinen så har jag en samlingskammare under bilen där avgaserna från bägge cylinderbankarna leds in.
Detta för att få bättre ejektorvekan framförallt på låg och mellanregister, med klen motor måste man leta fram effekten var än den nu finns..

Ljudet kommer alltså inte från någon nymodens aluminiumsnurra med plastkåpor och tilltrasslad tändföljd utan från en RIKTIG Cheva bigblock i renaste och solidaste gjutjärn.

Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies

2012 - KM Oldies

2013 - KM Oldies

2014 - KM Oldies

Re: Min bil, ett litet C3 projekt.
Ricky skrev:Ja det är så där med ungdomar, de vet liksom inte det stolta ursprunget av vad de nuförtiden försöker sälja för kopior med samma namn..![]()
Ingen ordning på bromsarna ännu men jag fortsätter jobba på dom i morgon.
Angående ljudet på maskinen så har jag en samlingskammare under bilen där avgaserna från bägge cylinderbankarna leds in.
Detta för att få bättre ejektorvekan framförallt på låg och mellanregister, med klen motor måste man leta fram effekten var än den nu finns..![]()
Ljudet kommer alltså inte från någon nymodens aluminiumsnurra med plastkåpor och tilltrasslad tändföljd utan från en RIKTIG Cheva bigblock i renaste och solidaste gjutjärn.


Mvh
MickeW
Även en silverfisk kan glimma till!
____________________________
Corvette C5 Z06 2001
Corvette C4 -96 Lt4 Man. <<< S Å L D >>>
Corvette C4 -93 Lt1 Aut. <<< S Å L D >>>
http://www.corvetten.com
____________________________
Corvette C5 Z06 2001
Corvette C4 -96 Lt4 Man. <<< S Å L D >>>
Corvette C4 -93 Lt1 Aut. <<< S Å L D >>>
http://www.corvetten.com
-
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 1209
- Blev medlem: sön jan 25, 2009 0:49
Re: Min bil, ett litet C3 projekt.
Hejsan !
Allt är tillåtet, bara man själv är nöjd !
Allt är tillåtet, bara man själv är nöjd !

Re: Min bil, ett litet C3 projekt.
Hiii hihiRicky skrev:<null>




Re: Min bil, ett litet C3 projekt.
Jag kan lova att jag förmodligen skulle vara mer än nöjd med en modern LS7 I en Z06. 
Men nu är man en medelålders gubbe och såna passar bäst I gamla bilar.

Men nu är man en medelålders gubbe och såna passar bäst I gamla bilar.

Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies

2012 - KM Oldies

2013 - KM Oldies

2014 - KM Oldies

Re: Min bil, ett litet C3 projekt.
Hej Ricky,
Skulle uppskatta om du kunde kolla viken diameter på svängdämparen du har.
Jag har en 7" original nu och den har orsakat mig stora bekymmer...
Hittar bara 8" just nu, har dock inte kollat med hansen vad dom har. 8" borde väl inte vara några problem med en interbalanserad motor?
Mvh Daniel
Skulle uppskatta om du kunde kolla viken diameter på svängdämparen du har.
Jag har en 7" original nu och den har orsakat mig stora bekymmer...
Hittar bara 8" just nu, har dock inte kollat med hansen vad dom har. 8" borde väl inte vara några problem med en interbalanserad motor?
Mvh Daniel
Corvette 427-69
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Re: Min bil, ett litet C3 projekt.
Då var det dags för en sammanfattning efter måndagens körning med Procedual Racing på Knutstorp.
Jag reste ner på söndagen och övernattade i en av de stugor som finns att hyra på banområdet och det funkade bra, skönt att slippa gå upp mitt i natten för att köra över 50 mil och sedan sätta sig direkt i Corvetten och köra på banan.
I år regnade det inte utan det var torrt och fint och solen sken.. -Det var mycket varmt.
Jag kan tänka mig att utetempen låg på runt 24-25 grader och hur varmt det blev inne i bilen vågar jag knappt tänka på, men jag frös inte då jag körde i min 3-lager föraroverall i alla fall..
Som vanligt funkade allt i stort set klockrent, motorn bara tuffar och går nästan oförskämt bra.
Fick ett litet oljeläckage från diffklumpen efter näst sista körningen vilket gjorde att jag avstod från att köra det sisa passet.
Jag ville ju inte rasa diffen i onödan och inte heller ville jag sprida olja på banan och riskera min egen eller andras bilar.
Som sagt var temperaturen både i luften och banan hög vilket resulterade i att ALLT blev varmt men de nya intagen för kylning för bromsar visade sig funka mycket bra.
Efter problemet på Tierp i Maj med defekt huvudbromscylinder var det nu med mycket stor glädje jag kunde konstatera att bromsarna verkligen funkar som de ska!
Det känns nu som målet är nått på bromssidan och at jag nu hittat de belägg som bilen behöver för att kunna prestera bra med original OK och storlek på skivorna.
R-däcken blev mycket varma och ibland var de så varma at det gjorde ont att hålla handen på slitbanan efter avslutat pass, själv hade jag tyvärr inte någon termometer med mig men lånande en efter de inledande passen och mätte då 60 grader på slitbanan, senare på dagen blev de MYCKET varmare och rejält klibbiga.
Jag har hört folk som säjer att R-däck har mycket bra grepp och sedan tappar man greppet plötsligt och utan förvarning.. -Den uppfattningen delar jag inte.
Nu då farten sakta kommer krypande och lasten på däcken ökar så känner man mycket väl då däcken börjar tappa fästet och det gick vid några tillfällen alldeles utmärkt att parera och hålla bilen någorlunda kvar i spåret då man råkade få lite släpp.
Rent generellt kan man säja att det går lite på släpp hela tiden i kurvorna och ofta pendlar man från under till överstyrning med en skön känsla av kontroll.
Toyo-däcken är mycket trevliga.. -Men jag undrar hur det skulle vara att åka på slicks..
Jag reste ner på söndagen och övernattade i en av de stugor som finns att hyra på banområdet och det funkade bra, skönt att slippa gå upp mitt i natten för att köra över 50 mil och sedan sätta sig direkt i Corvetten och köra på banan.

I år regnade det inte utan det var torrt och fint och solen sken.. -Det var mycket varmt.
Jag kan tänka mig att utetempen låg på runt 24-25 grader och hur varmt det blev inne i bilen vågar jag knappt tänka på, men jag frös inte då jag körde i min 3-lager föraroverall i alla fall..

Som vanligt funkade allt i stort set klockrent, motorn bara tuffar och går nästan oförskämt bra.

Fick ett litet oljeläckage från diffklumpen efter näst sista körningen vilket gjorde att jag avstod från att köra det sisa passet.
Jag ville ju inte rasa diffen i onödan och inte heller ville jag sprida olja på banan och riskera min egen eller andras bilar.
Som sagt var temperaturen både i luften och banan hög vilket resulterade i att ALLT blev varmt men de nya intagen för kylning för bromsar visade sig funka mycket bra.

Efter problemet på Tierp i Maj med defekt huvudbromscylinder var det nu med mycket stor glädje jag kunde konstatera att bromsarna verkligen funkar som de ska!
Det känns nu som målet är nått på bromssidan och at jag nu hittat de belägg som bilen behöver för att kunna prestera bra med original OK och storlek på skivorna.

R-däcken blev mycket varma och ibland var de så varma at det gjorde ont att hålla handen på slitbanan efter avslutat pass, själv hade jag tyvärr inte någon termometer med mig men lånande en efter de inledande passen och mätte då 60 grader på slitbanan, senare på dagen blev de MYCKET varmare och rejält klibbiga.
Jag har hört folk som säjer att R-däck har mycket bra grepp och sedan tappar man greppet plötsligt och utan förvarning.. -Den uppfattningen delar jag inte.
Nu då farten sakta kommer krypande och lasten på däcken ökar så känner man mycket väl då däcken börjar tappa fästet och det gick vid några tillfällen alldeles utmärkt att parera och hålla bilen någorlunda kvar i spåret då man råkade få lite släpp.
Rent generellt kan man säja att det går lite på släpp hela tiden i kurvorna och ofta pendlar man från under till överstyrning med en skön känsla av kontroll.

Toyo-däcken är mycket trevliga.. -Men jag undrar hur det skulle vara att åka på slicks..

Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies

2012 - KM Oldies

2013 - KM Oldies

2014 - KM Oldies

Re: Min bil, ett litet C3 projekt.
Hej RickyRicky skrev:<null>


Jag håller med att R-däcken fungerar kanon

Ps hoppas på en video snutt:) / Ubbe
Re: Min bil, ett litet C3 projekt.
Det blev tyvärr dåligt med film sedan jag lyckades sätta ett fett fingeravtryck på kameralinsen..
Vad jag har att erbjuda är en skakig snutt från mobilen:
http://www.youtube.com/watch?v=PU2wN-tz ... e=youtu.be

Vad jag har att erbjuda är en skakig snutt från mobilen:
http://www.youtube.com/watch?v=PU2wN-tz ... e=youtu.be
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies

2012 - KM Oldies

2013 - KM Oldies

2014 - KM Oldies

Re: Min bil, ett litet C3 projekt.
Ricky! Var det du som skrek
Eller var det passageraren
när det börja släppa
Fick du någon bra tid?
Ubbe




Fick du någon bra tid?
Ubbe
3526/CORVETTE le mans
https://youtu.be/IwrkFroReW8
https://youtu.be/IwrkFroReW8
Re: Min bil, ett litet C3 projekt.
Haha, det var nog bägge som skrek. -Det är lite roligt då det släpper!
Vad det gäller tider är jag lite osäker, det var första gången jag fick igång Harrys Laptimer på I-Phonen och det var bara under det 2:a körpasset (vete hundan vad jag gör för fel) och den bästa tiden jag loggade på 4:e varvet det passet (då jag sladdade i velodromen) var 1:14:31.

Vad det gäller tider är jag lite osäker, det var första gången jag fick igång Harrys Laptimer på I-Phonen och det var bara under det 2:a körpasset (vete hundan vad jag gör för fel) och den bästa tiden jag loggade på 4:e varvet det passet (då jag sladdade i velodromen) var 1:14:31.
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies

2012 - KM Oldies

2013 - KM Oldies

2014 - KM Oldies

Re: Min bil, ett litet C3 projekt.
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies

2012 - KM Oldies

2013 - KM Oldies

2014 - KM Oldies

Re: Min bil, ett litet C3 projekt.
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies

2012 - KM Oldies

2013 - KM Oldies

2014 - KM Oldies

Re: Min bil, ett litet C3 projekt.
Snygga bilder
Du vet väl att man behöver inte Kartläsare på bana (Passagerare)
Jag fick tips att Hankook däcken som ska börja säljas här är riktig riktig bra,Dom kanske man ska testa nästa gång


Jag fick tips att Hankook däcken som ska börja säljas här är riktig riktig bra,Dom kanske man ska testa nästa gång

3526/CORVETTE le mans
https://youtu.be/IwrkFroReW8
https://youtu.be/IwrkFroReW8
Re: Min bil, ett litet C3 projekt.
Ingen fara med diffen inte, har pratat med "kunniga" och det är inte ovanligt att den lilla "svampen" på toppen av diff-huset ploppar upp pga oljans expansion då man grejorna blir varma och lite olja skvätter ut.Ubbe skrev: Hoppas att det inte blir problem med diffen!
Jag har i dag bytt olja i diffen och monterat en slang med ett filter på "svampen" för att förhindra oljespill nästa gång.

Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies

2012 - KM Oldies

2013 - KM Oldies

2014 - KM Oldies
