Precis när jag har renoverat servoventilen och lackat allt, fyllt olja mm och gjort allt klart så börjar den jä_la servopumpen att läcka!!!
Det är mellan själva plåthuset och insatsen det läcker. Tror det sitter en o-ring e.dyl där.
Är det nån ide att renovera eller kanske är det lika bra att slänga den och köpa en ny??
Servopumpen läcker!
Servopumpen läcker!
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Jag renoverade min servopump med delar från Hanssen Racing (tror jag, köpte på mekonomen). Kostade typ 150 spänn å om man gör rätt så är det enkelt.
Precis som du säger så sitter det en stor O-ring där.
Testa att renovera den innan du köper en ny eftersom det kostar så lite och eftersom du ändå måste ta den den.
Precis som du säger så sitter det en stor O-ring där.
Testa att renovera den innan du köper en ny eftersom det kostar så lite och eftersom du ändå måste ta den den.
Jag såg att du höll på med servopumpen för ett år sedan i en gammal tråd.
Jag lyckades få isär pumpen igår kväll.
O-ringen var helt platt, och när jag håll på och skruvade så rörde den väl sig lite och sedan var det kört.
Jag lyckades hitta ett företag i Småland?? som hade o-ringar i alla upptänkliga dimensioner.
De levererar enbart till företag men jag berättade min "hjärt knipande" historia och säljaren gick själv ut i lagret och hittade 2 st som han skall skicka till mig.
Han ville ha lite "kaffepengar" i retur så jag tänkte skicka en hundring som tack för hjälpen
http://www.teknikprodukter.se/
Jag lyckades få isär pumpen igår kväll.
O-ringen var helt platt, och när jag håll på och skruvade så rörde den väl sig lite och sedan var det kört.
Jag lyckades hitta ett företag i Småland?? som hade o-ringar i alla upptänkliga dimensioner.
De levererar enbart till företag men jag berättade min "hjärt knipande" historia och säljaren gick själv ut i lagret och hittade 2 st som han skall skicka till mig.
Han ville ha lite "kaffepengar" i retur så jag tänkte skicka en hundring som tack för hjälpen
http://www.teknikprodukter.se/
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Ja då kanske man ska riva pumpen nu, när man hört hur man gör
Har samma problem som gbak.
Hur är det med dessa pumpar, enligt en kompis så finns dessa pumpar i många bilar även Europeiska?
Fick en pump av honom som han plockat ur något skrot bil han hade flera lätt som det inte var svårt att få tag i?
Men han kom inte på vad han plockade den ur för bil.
Mvh
MrV8

Har samma problem som gbak.
Hur är det med dessa pumpar, enligt en kompis så finns dessa pumpar i många bilar även Europeiska?
Fick en pump av honom som han plockat ur något skrot bil han hade flera lätt som det inte var svårt att få tag i?
Men han kom inte på vad han plockade den ur för bil.
Mvh
MrV8
Har just bytt styrventilen i kväll och passade på att ta ut pumpen eftersom den "spårar" dåligt mot remskivorna efter att jag monterat den.
Upptäckte då att hålen i servopumpfästet är större än bultarna så förmodligen ska det vara specialbultar eller någon hylsa som gör att pumpen kan röra sig i fästet utan att hamna snett när man dragit fast den. Hållaren är ju också bredare än pumpen så det ska säkert ligga någon distans i mellan oxå.
Vet någon hur dessa saker ser ut ??? Har försökt hitta dom på sprängskisser men inte lyckats. Är tacksam för mått, bilder så jag kan tillverka en omgång eller om någon har en extra uppsättning är det ju ännu bättre förstås
/Terner
Upptäckte då att hålen i servopumpfästet är större än bultarna så förmodligen ska det vara specialbultar eller någon hylsa som gör att pumpen kan röra sig i fästet utan att hamna snett när man dragit fast den. Hållaren är ju också bredare än pumpen så det ska säkert ligga någon distans i mellan oxå.
Vet någon hur dessa saker ser ut ??? Har försökt hitta dom på sprängskisser men inte lyckats. Är tacksam för mått, bilder så jag kan tillverka en omgång eller om någon har en extra uppsättning är det ju ännu bättre förstås

/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
