Vilken corvette reservdels firma i usa har billigast frakt?
Vilken corvette reservdels firma i usa har billigast frakt?
Som sagt vars är det billigast frakt,Ecklers är ju ganska så dyra men hur är det med dom andra?
Tänkte ta hem lite små grejer,så vill ju inte betala lika mycke i frakt pris som
delarnas pris...
Tänkte ta hem lite små grejer,så vill ju inte betala lika mycke i frakt pris som
delarnas pris...
Skit i Eckler's.
Jag handlade där för 3 veckor sedan och fick hem trasiga grejor.
Jag fick inte min rabatt trots att säljaren utlovat det i ett mail.
Sedan vägrar säljaren att svara på mina vid det här laget fyra mail som jag har skickat.
Att skicka ersättning till mig kostar inte Eckler's ett dugg. Fedex är de som klantat till det och krökt paketet med mina lister. Fedex har öppnat ett ärende och bara väntar på feedback från Eckler's. Men på Eckler's är de helt ointresserade och gör ingenting.
Mitt råd till alla på forumet är att inte handla av Eckler's.
Vid ett tidigare tillfälle köpte jag av Mid America Motorworks http://www.madvet.com/shop och fick hem ett paket där en bromsskiva farit runt och ställt till skada.
Jag fick en ursäkt ett par timmar efter att jag mailat dem. Efter tio dagar hade jag nya delar hemma. Kanonbra service, jag kan verkligen rekomendera dem. Priset är högre men om det strular så spelar det ingen roll om man tjänade några hundringar när man sedan får hem trasiga grejor.
Jag handlade där för 3 veckor sedan och fick hem trasiga grejor.
Jag fick inte min rabatt trots att säljaren utlovat det i ett mail.
Sedan vägrar säljaren att svara på mina vid det här laget fyra mail som jag har skickat.
Att skicka ersättning till mig kostar inte Eckler's ett dugg. Fedex är de som klantat till det och krökt paketet med mina lister. Fedex har öppnat ett ärende och bara väntar på feedback från Eckler's. Men på Eckler's är de helt ointresserade och gör ingenting.
Mitt råd till alla på forumet är att inte handla av Eckler's.
Vid ett tidigare tillfälle köpte jag av Mid America Motorworks http://www.madvet.com/shop och fick hem ett paket där en bromsskiva farit runt och ställt till skada.
Jag fick en ursäkt ett par timmar efter att jag mailat dem. Efter tio dagar hade jag nya delar hemma. Kanonbra service, jag kan verkligen rekomendera dem. Priset är högre men om det strular så spelar det ingen roll om man tjänade några hundringar när man sedan får hem trasiga grejor.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
ET 12.57/188km/h
Håller med om att skita i Ecklers. Som jag uppfattar kan ju frakten bli hur dyr som helst där.
Jag beställde lite smågrejjer och frakten blev sanslösa $140 för ett 7kilos paket som var ganska överdimensionerat.
Försökte få ett svar om varför jag inte fått meddelande om vad frakten skulle
bli och varför den blev så dyr.
Till fick jag ett svar efter sisådär 2 veckor att e-posten hade blivit fel på men jag skulle vara glad att jag ändå fått rabatt på frakten!
Hur är Zip att handla ifrån?
Jag beställde lite smågrejjer och frakten blev sanslösa $140 för ett 7kilos paket som var ganska överdimensionerat.
Försökte få ett svar om varför jag inte fått meddelande om vad frakten skulle
bli och varför den blev så dyr.
Till fick jag ett svar efter sisådär 2 veckor att e-posten hade blivit fel på men jag skulle vara glad att jag ändå fått rabatt på frakten!
Hur är Zip att handla ifrån?
Mellan två bilar!
Hej
Jag kan nog inte hålla med er om Ecklers.......än
........vi beställde en mitkonsoll (den där alla mätare sitter) den hade gått av på sitt vanliga ställe när vi fick den, då tog vi bara ett kort på den och skickade ett mail.......då skickade de en ny utan att diskutera.
Ang. Rabatten så har den alltid funkat för oss.
Det enda klantiga med att beställa frå USA är när de skickar med FedEx.....det är så omständigt när man ska ha sakerna, betala först sedan faxa in kvittot om man vill ha det snabbt......och de verkar inte ha brottom att dela ut sakerna.......med UPS så står de ju utanför dörren med sakerna så kommer ett inbetalningskort efter nån vecka
Har Ecklers börjat skicka med FedEx alltså?...vi har alltid fått via UPS från Ecklers.
MVH Krille
Jag kan nog inte hålla med er om Ecklers.......än
Ang. Rabatten så har den alltid funkat för oss.
Det enda klantiga med att beställa frå USA är när de skickar med FedEx.....det är så omständigt när man ska ha sakerna, betala först sedan faxa in kvittot om man vill ha det snabbt......och de verkar inte ha brottom att dela ut sakerna.......med UPS så står de ju utanför dörren med sakerna så kommer ett inbetalningskort efter nån vecka
Har Ecklers börjat skicka med FedEx alltså?...vi har alltid fått via UPS från Ecklers.
MVH Krille
FedEx var det som levererade från Ecklers då jag beställde.
De ringde upp för att få kortnummer så man snabbt kunde pröjsa tullen.
Man bör då komma ihåg att fråga vem som är lokal leverantör.
Man är ju oftast inte hemma då den lokala leverantören kommer och dom släpper bara ned en lapp som säger att FedEx försökt leverera,
inte den lokala. Smart så det förslår.
De ringde upp för att få kortnummer så man snabbt kunde pröjsa tullen.
Man bör då komma ihåg att fråga vem som är lokal leverantör.
Man är ju oftast inte hemma då den lokala leverantören kommer och dom släpper bara ned en lapp som säger att FedEx försökt leverera,
inte den lokala. Smart så det förslår.
Mellan två bilar!
- Don Tomaso
- Corvetteälskare

Jag har handlat lite småsaker från Corvette central och det funkade jättebra. de har vettiga priser också, lägre än Ecklers. Däremot blev frakten lite dyr ca 100$, de skickade med UPS så jag hade ju grejorna hemma på 4 dagar och så kommer det en faktura på posten några dagar senare på tull och moms. Smidigt . 
Thomas Sjöström CCS 901
-92:a cab 2015-
1949 Buick Roadmaster Sedanet
Tidigare: 1969:a coupe 350/M21 2001-2010
-68:a cab 350 med Edelbrock RPM överdel/M20, 2010-2016
-92:a cab 2015-
1949 Buick Roadmaster Sedanet
Tidigare: 1969:a coupe 350/M21 2001-2010
-68:a cab 350 med Edelbrock RPM överdel/M20, 2010-2016
-
Johan Fräjdin
- Corvetteälskare

Köp av Corvette Central, men be dem skicka med USPS. För småprylar brukar frakten ligga strax över $20, dvs i stort sett samma som det kostar för ett paket inom Sverige.
På usps.com finns en kostnadskalkylator, om man har en hum om vad paketet väger förstås.
För ett par veckor sen köpte jag ett par insugspackningar från en firma i USA, frakten kostade 70 kr. När jag köpte packningar av Norrlands Custom gick frakten på 110 kr...
På usps.com finns en kostnadskalkylator, om man har en hum om vad paketet väger förstås.
För ett par veckor sen köpte jag ett par insugspackningar från en firma i USA, frakten kostade 70 kr. När jag köpte packningar av Norrlands Custom gick frakten på 110 kr...
Corvette central har väldigt mycket grejer till C3:an deras katalog är mycket lättöverskådlig till skillnad från Ecklers som har så många modeller i sin. Jag antar att det är det samma om du beställer en C4:a katalog, dvs mkt grejer och lättöverskådligt.Stefan skrev:Har Bara provat å handla av Ecklers och med bra betyg, kanske skulle prova en annan leverantörMen vilken? Är alla firmorna lika "stora"?
Det är också som Johan skriver billigt när man använder USPS, tar ca 7-11 arbetsdagar att få sakerna.
Trevliga att göra med är de också.
Mvh//Jocke...
Corvette SB Convertible -72
Njae, håller inte med om att Eckler´s är dåliga, jag har alltid blivit bemött väldigt bra. Har precis beställt en hel del prylar från dem. Skickade ett mail igår kväll och frågade om status på leveransen och fick svar av min alltid så tillmötesgående Debbie Hamilton. Kolla bara:
"Good morning Anders,
All items are now in the packing department being readied for delivery !
You should receive an e mail shortly from our shipping department giving you the tracking number.
As always, thank you for your continued business.
Best regards,
Debbie Hamilton
Eckler's International Dept."
mmmm, min lilla Debbie, hon kan hon
/Hagge
"Good morning Anders,
All items are now in the packing department being readied for delivery !
You should receive an e mail shortly from our shipping department giving you the tracking number.
As always, thank you for your continued business.
Best regards,
Debbie Hamilton
Eckler's International Dept."
mmmm, min lilla Debbie, hon kan hon
/Hagge
Det är just "min lilla Debbie" som vägrar att ta sitt ansvar och reglera mina trasiga lister och som inte vill ge mig rabatten?
Kan du inte fråga henne vad hon tänker göra för mig?
Det skulle vara bra om det blev lite tryck från andra medlemmar här på forumet.
Hon vägrar att besvara mina mail och jag har inte alls varit otrevlig eller så, men snart blir jag det.
(Hon var väldigt trevlig innan jag hade betalt allting, och det började strula)
Kan du inte fråga henne vad hon tänker göra för mig?
Det skulle vara bra om det blev lite tryck från andra medlemmar här på forumet.
Hon vägrar att besvara mina mail och jag har inte alls varit otrevlig eller så, men snart blir jag det.
(Hon var väldigt trevlig innan jag hade betalt allting, och det började strula)
388ci 460HP 480ft/lbs
ET 12.57/188km/h
ET 12.57/188km/h
Nu har jag efter mycket om och men fått personlig kontakt med "lilla Debbie".
Nya lister skall skickas utan kostnad till mig och pengarna skall betalas in på mitt kreditkort. Vi får väl se.
Fortsättning följer.......
Nya lister skall skickas utan kostnad till mig och pengarna skall betalas in på mitt kreditkort. Vi får väl se.
Fortsättning följer.......
388ci 460HP 480ft/lbs
ET 12.57/188km/h
ET 12.57/188km/h
Har precis hämtat ett paket från www.corvette-paragon.com
Rekommenderar att ni tittar in hos dom om ni vill ha orginalgrejer.
Gick mycket snabbt samt att dom kontaktade mig för fraktalternativ innan de skickade. $32 eller $79
order in 21/3
kontaktad 23/3
skickat 24/3
kom fram 29/3 över påskhelg.
frakten var $32
Rekommenderar att ni tittar in hos dom om ni vill ha orginalgrejer.
Gick mycket snabbt samt att dom kontaktade mig för fraktalternativ innan de skickade. $32 eller $79
order in 21/3
kontaktad 23/3
skickat 24/3
kom fram 29/3 över påskhelg.
frakten var $32
548/Ornet
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
Mina ersättningslister har kommit från Eckler's hela och raka!
Tyvärr så är passformen dålig så jag får klippa av listen en bit och fila bort halva knopparna för att överhuvudtaget få listerna att passa trots att hålen i dörrarna är ovala.
Rabatten verkar ha frusit inne så det var nog första och sista gången jag handlade av Eckler's.
Men jag orkar inte bråka mer nu.
Tyvärr så är passformen dålig så jag får klippa av listen en bit och fila bort halva knopparna för att överhuvudtaget få listerna att passa trots att hålen i dörrarna är ovala.
Rabatten verkar ha frusit inne så det var nog första och sista gången jag handlade av Eckler's.
Men jag orkar inte bråka mer nu.
388ci 460HP 480ft/lbs
ET 12.57/188km/h
ET 12.57/188km/h
Här är några av de negativa sakerna jag har skrivit om ecklers i olika trådar.
------
Ecklers skickar (när jag beställde före jul) större paket med BAX-global, och mindre saker med FEDEX.. Tyvärr så fattar inte nötterna på ecklers att packa internationella försändelser tajt och som ett kolli.. de skickade mia grejjer jag beställde som tre kollin som var både skrymmande och lätta.. fick ge totalt $160 för 8kg (beställde i samma veva från summit och fick ge $160 gör 32kg (vilket är ok) .. samt att heater gustavsom inte vet skillnade på två fram och två bakdämpare.. så hon skickade en av varje (jävla NÖT).. Sedan så kan man bara ringa och beställa grejjer hos dem på dagtid vilket kan vara lite bökigt att passa in ibland(mindre problem).
-----------
Ecklers skickar BARA flygfraktutomlands, och det finns bara ett läge..
Jag beställde nämligen dämpare, som inte får flygas pga explotionsrisken, höjtkabintryck och vips trillar en 747 ner över centrala london (typ cenario) Dessutom så ville jag ha grejjerna fraktade med båt pga att jag hade gott om tid.. nåväl 2 dagar senare hade jag dämparna i handen, och var skinnad på $160 för att dom inte fattar att klämma ihop delarna i små tajta paket, utan skickar tre separata försändelser.. Dessutom så hade de skickat en fram och en bakdämpare..
När jag ringde tillbaka och gnällde ut dem efter noter så påpekade jag att dom hade skickat dämparna med flyg vilket de inte får, så var svaret.. "Well we can only send international shipments by air" MAN BLIR MÖRKRÄDD
-------------
För er som funderar på ecklers.. Dom skickar bara med flyg?!? ... Skulle ha lite tätningslister och däpare Frakt $160 för 5 kg paket ... särskilt som dämparna inte fick flygas pga explosionsrisken... Dom skickare två kolin, när det skulle ha varit ett samt att dom skickade världen största paket, så det blev ju oversizeshipping på alltihop.. dessutom så fipplade dom bort en fram och en bakdämpare i hanteringen... JÄVLA NÖTTER, hur många beställer en fram och bakdämpare skönt bara att dom insåg sitt misstag när jag ringde och klagade, det tog bara 15 samtal eftersom idioten i växeln kopplade mig till fel ställe på företaget..
------------
Och ja det var Debbie Hamilton som handahade mitt ärende.. Jävvla idiot daltade med mig som om jag var minderårig eller utvecklingstörd
OCH SOM NI KANSKE FÖRSTÅR JAG REKOMENDERAR INTE ECKLERS
Jag tänker använda derat katalog som TP hädanefter..
------
Ecklers skickar (när jag beställde före jul) större paket med BAX-global, och mindre saker med FEDEX.. Tyvärr så fattar inte nötterna på ecklers att packa internationella försändelser tajt och som ett kolli.. de skickade mia grejjer jag beställde som tre kollin som var både skrymmande och lätta.. fick ge totalt $160 för 8kg (beställde i samma veva från summit och fick ge $160 gör 32kg (vilket är ok) .. samt att heater gustavsom inte vet skillnade på två fram och två bakdämpare.. så hon skickade en av varje (jävla NÖT).. Sedan så kan man bara ringa och beställa grejjer hos dem på dagtid vilket kan vara lite bökigt att passa in ibland(mindre problem).
-----------
Ecklers skickar BARA flygfraktutomlands, och det finns bara ett läge..
Jag beställde nämligen dämpare, som inte får flygas pga explotionsrisken, höjtkabintryck och vips trillar en 747 ner över centrala london (typ cenario) Dessutom så ville jag ha grejjerna fraktade med båt pga att jag hade gott om tid.. nåväl 2 dagar senare hade jag dämparna i handen, och var skinnad på $160 för att dom inte fattar att klämma ihop delarna i små tajta paket, utan skickar tre separata försändelser.. Dessutom så hade de skickat en fram och en bakdämpare..
När jag ringde tillbaka och gnällde ut dem efter noter så påpekade jag att dom hade skickat dämparna med flyg vilket de inte får, så var svaret.. "Well we can only send international shipments by air" MAN BLIR MÖRKRÄDD
-------------
För er som funderar på ecklers.. Dom skickar bara med flyg?!? ... Skulle ha lite tätningslister och däpare Frakt $160 för 5 kg paket ... särskilt som dämparna inte fick flygas pga explosionsrisken... Dom skickare två kolin, när det skulle ha varit ett samt att dom skickade världen största paket, så det blev ju oversizeshipping på alltihop.. dessutom så fipplade dom bort en fram och en bakdämpare i hanteringen... JÄVLA NÖTTER, hur många beställer en fram och bakdämpare skönt bara att dom insåg sitt misstag när jag ringde och klagade, det tog bara 15 samtal eftersom idioten i växeln kopplade mig till fel ställe på företaget..
------------
Och ja det var Debbie Hamilton som handahade mitt ärende.. Jävvla idiot daltade med mig som om jag var minderårig eller utvecklingstörd
OCH SOM NI KANSKE FÖRSTÅR JAG REKOMENDERAR INTE ECKLERS
Jag tänker använda derat katalog som TP hädanefter..
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa 
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
Jake:
Jag fick mig ett gott skratt av din berättelse. Så här i efterhand kan man bara garva åt klantigheterna.
Och beställa från nån annan firma nästa gång.
Risken är väl att det blir samma sak där, så länge jänkare inte vet (eller skiter i) hur man packar ett paket kommer det alltid att gå sönder saker och vi blir sura och måste klaga.
Det är för övrigt en Norrlänsk rättighet att gnälla och klaga. Jag som härtammar norrifrån har tagit med mig den traditionen ner till Stockholm.
Jag fick mig ett gott skratt av din berättelse. Så här i efterhand kan man bara garva åt klantigheterna.
Risken är väl att det blir samma sak där, så länge jänkare inte vet (eller skiter i) hur man packar ett paket kommer det alltid att gå sönder saker och vi blir sura och måste klaga.
Det är för övrigt en Norrlänsk rättighet att gnälla och klaga. Jag som härtammar norrifrån har tagit med mig den traditionen ner till Stockholm.
388ci 460HP 480ft/lbs
ET 12.57/188km/h
ET 12.57/188km/h
hehe jag kommer ju från norrland sydligaste stadgbak skrev:Jake:
TP ==> Toilet Paper
BW ==> Butt Wipe
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
-
janbanan24
- Corvetteälskare

- Kontakt:
Jag kan fortsätta att sprida galla över ecklers om ni är roadevett74 skrev:![]()
![]()
![]()
hehe nånting säjer mig att du inte gillar ecklers..
Jag beställde deras katalog i septeber, la beställningen i början av november, efter allt trassel hade jag fått samtliga delar stax innan jul (och dyrt som helvete blev det), i slutet av februari dimper eckelers höstkatalog -2004 ner i bervlådan.. Och dom hade lyckats att skicka den med priority AIR mail tre dagar innan så postverket var det inget fel på.. Jag börjar undra om dom sitter och röker Brajj som dom värsta rastafaris där nere eftersom det inte hade hänt något på ett halvår
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
M Nordin skrev:Lustig kommentar från vetteforums egen "offficial rastaman"...Jake skrev:Jag börjar undra om dom sitter och röker Brajj som dom värsta rastafaris där nere eftersom det inte hade hänt något på ett halvår![]()
![]()
![]()
MVH
MN
OT:
Rastaman ==> en person som inte gillar momsfuskande frisörer, och därför inte klipper håret.. efter några år så utvecklas den exemplariska frisyren som kallas Dreadlocks..
Rastafari ==> är en person som tillhör rastafarireligionen och tror att jesus är reinkarnerad i Haille Salassie.. Och att röka Majja (ganja) är en viktig religiös RIT i rastafarireligionen, osv... tycker ni också att rastafaris verkar snurriga??
http://rasta.baksida.se/
http://www.swagga.com/rasta.htm
Senast redigerad av Jake den lör apr 09, 2005 14:30, redigerad totalt 1 gånger.
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
Hmmm!
Tror vi spårade ur en smula
Tror vi spårade ur en smula
388ci 460HP 480ft/lbs
ET 12.57/188km/h
ET 12.57/188km/h
I torsdags beställde jag nya "mufflers" för mina Hooker sidepipes från Summit Racing.... Idag måndag knackade DHL på dörren o levererade dom... DET är snabbt, dessutom kostade dom 144 Dollar hos Summit mot 229 Dollar hos Ecklers. Men jag har bara gott att säga om Ecklers o framförallt lilla Deb....
Hittills har inte frakten kostat nåt från Summit så vi får väl se när och om det kommer en fet räkning....
Hittills har inte frakten kostat nåt från Summit så vi får väl se när och om det kommer en fet räkning....
RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg