Hej!
Som ett brev på posten så fick jag ett sista problem med bilen på vägen till vinter förvaringen.
Jag tappar oljetryck vid när jag varvar. Oljetrycket ligger bra och stadigt på 50 psi, när jag gasar på så sjunker det till 40psi. Oljepumpen är bytt förra sommaren och har betet sig tvärt om innan. Bytte oljan utan förändring.
Motorn är renoverad för 500 mil sedan.
Någon som har någon idé?
Hälsningar
Andreas
Oljetryck
Re: Oljetryck
Började min säsong med samma fenomen. Var i mitt fall oljepickupen som vridit sig pga en dålig fastsättning och tillika punktsvets.
"Att ge pengar och makt till politiker är som att ge whiskey och bilnycklar till tonårsgrabbar."
"När en politiker säger att vi sitter i samma båt så betyder det att det är du som skall ro."
"När en politiker säger att vi sitter i samma båt så betyder det att det är du som skall ro."
Re: Oljetryck
Om jag är rätt påläst så är det väll så att den suger torrt om den ligger för nära tåget?
När jag montera pickupen så fick jag verkligen pressa på den, tror ni att den kan ha glidit ner ändå?
När jag montera pickupen så fick jag verkligen pressa på den, tror ni att den kan ha glidit ner ändå?
Corvette - 77. ZZ4