Däck
-
- Rookie
Re: Däck
Hej!På min -98 körde jag på yokohama advan sport inga "spårningar"tysta,bra grepp ,lång "livslängd"och bred slitbana om man jämför med michelins
däck.Hälsningar Lennart.(654)
däck.Hälsningar Lennart.(654)
Kan bara hålla med, har också väldigt bra erfarenheter av Yokohama Advan Sport. Bra grepp, även i regn. Lång livslängd. Funkar dessutom ypperligt även om man vill ta ett varv på bana.
Rekommenderas verkligen!
(Hade dock problem att hitta dem i originaldim. till min C5'a i våras. Tror att det var bak, 275-40 R18, som krånglade...)
/Mvh. Magnus

(Hade dock problem att hitta dem i originaldim. till min C5'a i våras. Tror att det var bak, 275-40 R18, som krånglade...)
/Mvh. Magnus
3:a KM 2015 <450 hk
5:a KM 2014 <500 hk
Corvette C5 Coupé 2004
Corvette C5 Coupé 2004
- cabbeskönhet
- Nykomling
- Kontakt:
Hej!
Någon som har koll på var man kan hitta original 18 tums bakdäcken Yokohama Advan Sport ?
Mvh Ove
Någon som har koll på var man kan hitta original 18 tums bakdäcken Yokohama Advan Sport ?
Mvh Ove
-
- Corvettefanatiker
Hejsan !
Skriv däcksfabrikat + dimension, Googla sen på det !
Du får garanterat upp nån som säljer rätt dim !
Skriv däcksfabrikat + dimension, Googla sen på det !
Du får garanterat upp nån som säljer rätt dim !

Hej,
vilket av Yokohama Advan Sport kör ni på?
Det finns åtminnstone 2st olika att välja på?
mvh
MickeW
vilket av Yokohama Advan Sport kör ni på?
Det finns åtminnstone 2st olika att välja på?
mvh
MickeW
Även en silverfisk kan glimma till!
http://www.corvetten.com
http://www.corvetten.com
Tror att det kom en ny generation Advan Sport för ett par år sedan. Den "gamla" verkar dock säljas fortfarande. De heter typ V103, V104, V105. Tror att 105 är de senaste, men jag är inte säker. Kan vara annat som skiljer förutom årgången.
Kollade upp allt detta ganska grundligt i somras när det var dags för däckbyte. Men jag fick tyvärr ge upp på Advan Sport eftersom, som sagt, originaldimensionen bak till C5 (275-40 R18) inte längre finns (konstigt nog..!). Kollade med flera däckhandlare och dammsög nätet. Även Yokohamas sajter. Hittade till slut 1 st däck i rätt dimension, på ebay i Tyskland..!
Hoppas att ni som letar däck nu hittar till slut! Det kan ju dyka upp och det är som sagt ett kanondäck! (För min del så blev det till slut Bridgestone Potenza. Har funkat fint hittills, även på banan. Men Yokohama var snäppet vassare!
)
/Mvh. Magnus
Kollade upp allt detta ganska grundligt i somras när det var dags för däckbyte. Men jag fick tyvärr ge upp på Advan Sport eftersom, som sagt, originaldimensionen bak till C5 (275-40 R18) inte längre finns (konstigt nog..!). Kollade med flera däckhandlare och dammsög nätet. Även Yokohamas sajter. Hittade till slut 1 st däck i rätt dimension, på ebay i Tyskland..!
Hoppas att ni som letar däck nu hittar till slut! Det kan ju dyka upp och det är som sagt ett kanondäck! (För min del så blev det till slut Bridgestone Potenza. Har funkat fint hittills, även på banan. Men Yokohama var snäppet vassare!

/Mvh. Magnus
3:a KM 2015 <450 hk
Corvette C5 Coupé 2004
Corvette C5 Coupé 2004