Mätartavlan
Mätartavlan
Tjenis,
Tänkte höra om det på något enkelt, (eller krångligt) sätt går att konvertera mätartavlorna till EU-standard istället för mph?
Överlag gäller samma sak: Bakljus, sidoblinkers o.s.v..... Att få min US importerade C5:a att bli så försvenskad som möjligt.
Tips...någon.
Tack på förhand.
Mvh
// XiT
Tänkte höra om det på något enkelt, (eller krångligt) sätt går att konvertera mätartavlorna till EU-standard istället för mph?
Överlag gäller samma sak: Bakljus, sidoblinkers o.s.v..... Att få min US importerade C5:a att bli så försvenskad som möjligt.
Tips...någon.
Tack på förhand.
Mvh
// XiT
Hmmm... vilken knapp ändrar 200 mph graderingen på mätaretavlan Max? Du kan alltså mycket riktigt slå över till km men toppar då mätaren vid 200 km (om jag minns rätt).Max M skrev:Tryck på knappen och växla fritt mellan miles och km :shock:
Max
/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
HUD
Om du har en Heads Up Display så är det ju inga problem med hastighetsmätaren (tror jag). Har själv en importbil, men den är inte reggad ännu, så jag har inte kunnat testa.
När det gäller belysning så kan du kolla www.ecklers.com. Välj din årsmodell och lås till den. Sök sedan på "euro" så får du fram ett urval artiklar som kan passa.
Christer
När det gäller belysning så kan du kolla www.ecklers.com. Välj din årsmodell och lås till den. Sök sedan på "euro" så får du fram ett urval artiklar som kan passa.
Christer
Jo den bottnar efter 200Km/h och den gör den även efter 200mphMax M skrev:Vet inte säkert....men den borde bottna....
Max

Tycker inte det är problem med 0-200Km/h skalan för det är väldigt sällan man kör fortare än så, går det fortare än 200km/h är det bara att trycka över till mph och använda lite enkel huvudräkning.
Måste man veta hur fort det går med tanke på att sista lagliga hastighetsskylten var '110' .......

RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se