hej
min 72a är i behov av att renovera framoken - eller ska jag satsa på nya eller köpa renoverade ok - har någon erfarenhet ? - har förstått att 4-kolvoken är svåra att få täta ??
Hör gärna med synpunkter.'
Bo Ytterström
bromsok fram
Hej!!
Det finns en massa skrivet om detta tidigare, prova att söka på bromsar eller nått.
Har själv bytt till Helt nya O-ringade ok runt om i vår på min -72:a. funkar fint hittils, men jag vet att det är sådan här på forumet som har haft läckage även i dem... men då kan man också få nya på garantin.
Köpte mina på VB&P
Mvh//Jocke...
Det finns en massa skrivet om detta tidigare, prova att söka på bromsar eller nått.
Har själv bytt till Helt nya O-ringade ok runt om i vår på min -72:a. funkar fint hittils, men jag vet att det är sådan här på forumet som har haft läckage även i dem... men då kan man också få nya på garantin.
Köpte mina på VB&P
Mvh//Jocke...
Corvette SB Convertible -72
-
- Corvetteälskare
-
- Corvetteexpert
Samma här, men jag var även tvungen att 'hona' lite med en solfjäderformad sandpapperstrissa i borrmaskinen. Kommer inte ut en droppe efter det.Johan Fräjdin skrev:Har dina ok varit renoverade innan? Har du tur så har de rostfria inlägg (s.k. SS-sleeved). Mina hade det märkte jag när jag rev isär dem, så jag bytte bara alla packningar och de blev täta.
I annat fall skall du nog kolla efter ett par utbytesok.

Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Jag köpte mina här: http://www.vbandp.com/
Dvs hos Vette Brakes & Products.
Säg bara till att du inte vill ha snabb frakt för då kommer de på två dagar och så kostar det mutlum...
//Jocke...
Dvs hos Vette Brakes & Products.
Säg bara till att du inte vill ha snabb frakt för då kommer de på två dagar och så kostar det mutlum...
//Jocke...
Corvette SB Convertible -72
-
- Corvetteälskare