bromsok fram

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
Bo Ytterström
Nykomling
Nykomling

bromsok fram

Inlägg av Bo Ytterström »

hej
min 72a är i behov av att renovera framoken - eller ska jag satsa på nya eller köpa renoverade ok - har någon erfarenhet ? - har förstått att 4-kolvoken är svåra att få täta ??
Hör gärna med synpunkter.'
Bo Ytterström
Joakim
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Joakim »

Hej!!

Det finns en massa skrivet om detta tidigare, prova att söka på bromsar eller nått.
Har själv bytt till Helt nya O-ringade ok runt om i vår på min -72:a. funkar fint hittils, men jag vet att det är sådan här på forumet som har haft läckage även i dem... men då kan man också få nya på garantin.

Köpte mina på VB&P

Mvh//Jocke...
Corvette SB Convertible -72
Johan Fräjdin
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Johan Fräjdin »

Har dina ok varit renoverade innan? Har du tur så har de rostfria inlägg (s.k. SS-sleeved). Mina hade det märkte jag när jag rev isär dem, så jag bytte bara alla packningar och de blev täta.
I annat fall skall du nog kolla efter ett par utbytesok.
StingrayRacing
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av StingrayRacing »

Johan Fräjdin skrev:Har dina ok varit renoverade innan? Har du tur så har de rostfria inlägg (s.k. SS-sleeved). Mina hade det märkte jag när jag rev isär dem, så jag bytte bara alla packningar och de blev täta.
I annat fall skall du nog kolla efter ett par utbytesok.
Samma här, men jag var även tvungen att 'hona' lite med en solfjäderformad sandpapperstrissa i borrmaskinen. Kommer inte ut en droppe efter det. 8)
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
bobbo
Nykomling
Nykomling

Inlägg av bobbo »

Hej
tack för svar - kanppast troligt att oken ivarit renoverade. Är nog inställd på ett par utbytesok - för att snabbt komma ut på vägen igen ...
Var köper man bra utbytesok ??
Bo Yttertröm
Joakim
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Joakim »

Jag köpte mina här: http://www.vbandp.com/
Dvs hos Vette Brakes & Products.
Säg bara till att du inte vill ha snabb frakt för då kommer de på två dagar och så kostar det mutlum...

//Jocke...
Corvette SB Convertible -72
Johan Fräjdin
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Johan Fräjdin »

Finns även hos Tidblom, men 7500:- för ett par känns ju lite tufft. (5000:- om du inte vill ha O-ring, och lämnar de gamla oken i utbyte)
Skriv svar