Vita blinkers, ett tips

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
Användarens profilbild
Boyetin
Nykomling
Nykomling

Vita blinkers, ett tips

Inlägg av Boyetin »

Vet att den diskussionen har pågått i ett antal trådar med förslag både på Fiat, Alfa och Mazda blinkers på framskärmen. Jag vet inte om jag är finkänslig men jag får det lite ticks bara vid tanken att montera Fiat blinkers. Jag åkte i allafall till Saab och bad att få testa ett par 9-5 blinkers, det tog en kvart att montera och resultatet blev "lysande". Och mina lampor kommer från GM familjen, vilket också känns bra.

Skulle vilja veta om det finns vita blinkers längst ner fram, det verkar vara svårt att få tag i. Kan man göra något själv för att få bort orange glaset där, nån som har försökt?

/BB
When you see God, then you brake!
Grönbladh
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Grönbladh »

Bli av med det orangefärgade glaset på det sätt som diskuteras här menar du?
Vetteforum.org

länk direkt till produkten: ProCarParts
Förr: 1994 Coupé "Admiral Blue"
Nu: '00 Coupé Dark Bowling Green
Användarens profilbild
Boyetin
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Boyetin »

YES, det är precis vad jag är ute efter. Vilken otrolig skillnad. Jag antar att priset hamnar runt $150-250 när och om de börjar tillverkas. Jag ska höra med den lokala glasmästaren och det finns nån en tynd flexibel icke repbar plexiglas isf gör jag ett par själv. Gjorde det på min 9-5 när jag tröttnade på att dimljusglasen sprack varje vinter, jag gjorde det förvisso med vanlig plexiglas vilket inte är bra då det lätt repas, än sålänge ser det dock fräscht ut.

Mvh /Bjorn
When you see God, then you brake!
Skriv svar