Istandsættelse af Corvette 1982

Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
rasped
Nykomling
Nykomling

Istandsættelse af Corvette 1982

Inlägg av rasped »

Hej,

Jeg importerede min '82 Corvette til Danmark fra USA. Nu påtænker jeg at den skal have rammen og andre dele galvaniseret, samt mange reperationer. Den skal også måles.

Er der nogen der kender en person i Skåneområdet som istandsætter Corvetter uden at det koster alt for mycket?

Venlig hilsen
Rasmus
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Re: Istandsættelse af Corvette 1982

Inlägg av Lars J »

Tyvärr kostar DET ALLTID för mycket när man börjar riva och renovera om det skall göras bra. Skall du göra ramlyft och renovera även resten av bilen så lär det kosta åtskilliga hundratusentals kronor.

OM man likväl är beredd att göra detta så är mitt tips att göra det på en modell som är eftertraktad och står högt i värde på begagnatmarkanden. Jag är tveksam till att en 82:a gör det!

Tar du en ex. 1968-72 big block bil med matching numbers eller ännu äldre bil så har säkerligen ett högre värde.

Men är det nu en 82:a du vill ha så blir det säkert billigare att köpa en fin sådan direkt istället för att renovera.

Det här var väl inte svaret du ville ha men det finns säkert ett antal här på formet som kan intyga att när man börjar riva i en äldre bil så rasar kostnader alltid iväg mer än man tror.

Tips på duktiga Corvette mekar i Skåne om du trots allt vill renovera din nyinköpta bil:

Classic Car Service
Produktvägen 12 F
246 43 Löddeköpinge
Tel 046-705969
e-mail: info@classiccarservice.se

/Lars/

i
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
rasped
Nykomling
Nykomling

Inlägg av rasped »

Hej Lars

Jeg er enig med dig i at man skal købe en eftertraktet bil. Men min bil er fra USA hvor jeg selv kørte i den, så den betyder meget for mig:-)

Mange tak for linket til Corvette mekanikeren. Jeg vil skrive til dem.

Venlig hilsen
Rasmus
Skriv svar