Är den i bra skick så tror jag inte att han släpper den under 160. 73, lite speciell med krom bak. Svårt att avgöra, det har ju gått inflation i C3-priserna på sistone.
Som synes så går kromcorvetterna klart högre än de andra. I och för sig så ligger det många helrenoverade exemplar ute just nu. Svårt att tro att de får de sålda för 400K...
73:an är ju lite speciell som sagt. Svårt att avgöra.
Okvalificerad nuvarande prisbildsgissning:
74-77: 120 - 140 K
73: 140 - 160 K
68-72 150 - 180 K
Detta är ju då för en bil i hyggligt skick. Hela säten och snygg men inte på något vis extremt välhållen lack. Med en del småfix så kan du nog dra av en 20 K. Med bättre detaljer givetvis högre pris.
Senast redigerad av Erik den tis jun 14, 2005 10:25, redigerad totalt 3 gång.
Det är inget att tveka om OM den är i det skicket rakt igenom.... Dessutom, om du åker dit med 170K i hundralappar så kommer han släppa den
Även bilar som INTE är matching numbers börjar skjuta i höjden och det där är definitivt ingen matching numbers bil, men bara en 427 med 6-pack får man ju 40-60K för.....
73:an kommer att bli minst lika het som 68-72 om inte hetare bara för att den är så speciell...
Dessutom är den i mina ögon en av dom absolut snyggaste
Den 71'an har Billström haft ute hela våren, priset har tidigare varit 410 om jag kommer ihåg rätt men med ett vilkor till $kursen 7sek kanske därför han höjt nu. Han har ju tydligen inte fått den såld iallafall så priset är nog för högt.
Bilen skall vara i toppskick,men han säger att bilen är lite kännslig när den är kall. den surar lätt,och att man skall ha lite varv på motorn ibörjan tills den blir varm.Har detta med sixpacket att göra tro??? eller så kanske den är fel bestyckad?
Lars-Henrik skrev:Bilen skall vara i toppskick,men han säger att bilen är lite kännslig när den är kall. den surar lätt,och att man skall ha lite varv på motorn ibörjan tills den blir varm.Har detta med sixpacket att göra tro??? eller så kanske den är fel bestyckad?
Tack för alla svar
Kan vara så att det inte finns någon choke. Men vad gör det? Pumpa 2 ggr och vrid om nyckel och håll sedan motorn på lite varv den första minuten.
Har du pengarna och vill ha en Corvette utan att börja med att meka ihjäl dig så slå till ! Att den surar lite vid start är förmodligen inget att hänga upp sig på. Precis som ngn skriver här så kanske den inte blir ordentligt chokad men det är ju inget problem.
Den är ju ramlyft och fixad under vilket är ett jäkla jobb att ge sig på. Med den här kärran behöver du förmodligen bara putsa och köra, den ser jättefin ut !
Att köpa en risigare Corvette som man sedan renoverar upp kostar också en himla massa stålar. Jag köpte min ganska biligt men har fått fixa det mesta på den, allt från det elektriska till det mekaniska samt inredning.
Det är iof sig kul och man lär sig en hel del på vägen men om man vill ha bilen för att kunna komma ut på vägen någorlunda snabbt så bör man köpa en Corvette som är i bra skick samt besiktad.
Tack för alla svar man blir ju inte mindre sugen på att köpa den nu
Jag prata med förra ägaren oxå.Det enda han sa va att man inte kunde ha sixpacket ihop med hedders2 1/2 tum ,det skulle visst inte funka bra ihop.Men ha sa att det går med 2tum .Verkar lite lurigt...
Men men jag flyger upp på söndag och tar en titt är allt som det skall så blir det nog en rolig resa hem till lilla Bollebygd.....