mussetoppar??

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
Användarens profilbild
mrv8
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av mrv8 »

Jo det är klart jag menar inte idiot komp :wink:

Som på moppe tiderna när vi prova med 17bar i komp den moppen var ruskigt stark dom få stunder den inte spika hella tiden.

Får man börja baka tändingen har man ju bara komit i en ond cirkel och förstör allt igen.

Men 10.1 är ett bra och lagom komp. Betyligt roligare än smoog motorernas 8.1-8,5.1

Men ändå kul att se vad mätaren vissar även om det finns faktorer som kan påverka det hella vid en sådan mättning och ej ger ett fulständigt svar. Man kan ju få en liten fingervissning om det blev det komp som byggaren tänkt sig i motorn.

Mvh
MrV8
Nexxus
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Nexxus »

mrv8 skrev:Jo det är klart jag menar inte idiot komp :wink:

Som på moppe tiderna när vi prova med 17bar i komp den moppen var ruskigt stark dom få stunder den inte spika hella tiden.

Får man börja baka tändingen har man ju bara komit i en ond cirkel och förstör allt igen.

Men 10.1 är ett bra och lagom komp. Betyligt roligare än smoog motorernas 8.1-8,5.1

Men ändå kul att se vad mätaren vissar även om det finns faktorer som kan påverka det hella vid en sådan mättning och ej ger ett fulständigt svar. Man kan ju få en liten fingervissning om det blev det komp som byggaren tänkt sig i motorn.

Mvh
MrV8
Jag ska se vad jag kan göra när jag fått ihop allt och den rullar igen, men när jag kollade förra sommaren, hade jag 10:1.
Den har ju gått hur bra som helst tills jag fick min läcka i frostpluggarna.
Att jag sedan hittat en massa annat skit är ju en annan historia :)
Nä, har inte fått ihop den nya kopplingen ännu ... jag inser ju mina brister och vet att jag kommer att behöva hjälp med det.
Men förhoppningsvis ska det väl inte dröja alltför länge.
Har tagit ledigt den här veckan, så vi får väl se hur långt jag hinner. :roll:
Användarens profilbild
mrv8
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av mrv8 »

Tjenare Nexxus

Vissade mätaren 10bar när du körde den på start motorn?

Ja du det tog lite mer tid för dig än att få ihop den till vårmönstringen, hoppas du snart är klar så du får njuta lite av sommaren!

Mvh
MrV8
Nexxus
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Nexxus »

mrv8 skrev:Tjenare Nexxus

Vissade mätaren 10bar när du körde den på start motorn?

Ja du det tog lite mer tid för dig än att få ihop den till vårmönstringen, hoppas du snart är klar så du får njuta lite av sommaren!

Mvh
MrV8
Det var inte jag personligen som mätte, men det mättes av killen som satte ihop motorn. Jag stod mest bredvid och tittade på :)
Han sa att det var 10, och det är en kille jag litar på. Men det går väl att göra ett nytt när min bil börjar ta form.

Ja, vårmönstringen visade sig ju vara något överoptimistiskt.. 8)
Men ut ska den innan sommaren är över... Har semester runt mitten av Juli, och då MÅSTE den bara vara klar ... :roll:
Skriv svar