Chassi koder var kan man ut tyda dom?
Chassi koder var kan man ut tyda dom?
Hejsan
Är det någon som vet var man kan hitta någon sida där man kan ut tyda chassi nummret på corvetten.Jag skulle vilja ta reda lite mera om bilen.Typ orginal färgen på bilen,vilken motor skulle det egentligen vara i bilen,är det rätt växellåda.Jag har nämligen hört att man ska kunna ta fram sådan fakta ur chassi nummret på bilen.
MvH Lars
Nä nu ska man på Ö-viks crusing.
Är det någon som vet var man kan hitta någon sida där man kan ut tyda chassi nummret på corvetten.Jag skulle vilja ta reda lite mera om bilen.Typ orginal färgen på bilen,vilken motor skulle det egentligen vara i bilen,är det rätt växellåda.Jag har nämligen hört att man ska kunna ta fram sådan fakta ur chassi nummret på bilen.
MvH Lars
Nä nu ska man på Ö-viks crusing.
- Corv1-Micke
- Corvetteälskare
- Inlägg: 302
- Blev medlem: mån nov 03, 2003 20:34
- Ort: Ale Ahle District
Janne2
Jag har kollat på sidan som du tipsade om,men där kunde jag bara få reda på följande:GM/Chevrolet
2 door convertible
1969
St. Louis
December of 1969
Jag skulle vilja veta litegranna om vilken utrustning,färg mm som bilen såldes med när den var ny.Så jag blev ej så mycket klokare.Men tack för tipset ändå.
Jag har kollat på sidan som du tipsade om,men där kunde jag bara få reda på följande:GM/Chevrolet
2 door convertible
1969
St. Louis
December of 1969
Jag skulle vilja veta litegranna om vilken utrustning,färg mm som bilen såldes med när den var ny.Så jag blev ej så mycket klokare.Men tack för tipset ändå.
Extern färg och interiör ska du kunna se koderna för på den "Trim Tag" som jag tror sitter under gånjärnet till förardörren, sedan kan du kolla på olika internet sidor typ Tommys.
Vad gäller utrustning så tror jag att man måste ha det dom kallar "Build sheet" som levererades med bilen där alla option var noterade för just den bilen, ett alternativ är den "tanksticker" som dom klistrade på ovansidan av tanken. Dessa två dokument är dock ganska ovanligt att dom finns kvar tyvärr.
Janne
Vad gäller utrustning så tror jag att man måste ha det dom kallar "Build sheet" som levererades med bilen där alla option var noterade för just den bilen, ett alternativ är den "tanksticker" som dom klistrade på ovansidan av tanken. Dessa två dokument är dock ganska ovanligt att dom finns kvar tyvärr.
Janne
1968 Corvette Convertible 427/400Hp Tripower.
Hånta/
det är just såna önskemål som Du har som gör Corvetteägare så speciella
Du ser ut att ha en mkt trevlig och fin 68-72 cab, Varför inte vara nöjd med det och istället vårda och lek med den??...*s*
Enda gång det kan vara nåt speciellt med en build sheet är om det är en speciell bil typ org. ZL-1/L88....annars kan det kvitta...
men det finns folk som något speciellt i att ha en "org. matching# -76" skit ballt med org 175 hk eller vad det är,,,kanske tom AC org.....
mvh R
det är just såna önskemål som Du har som gör Corvetteägare så speciella
Du ser ut att ha en mkt trevlig och fin 68-72 cab, Varför inte vara nöjd med det och istället vårda och lek med den??...*s*
Enda gång det kan vara nåt speciellt med en build sheet är om det är en speciell bil typ org. ZL-1/L88....annars kan det kvitta...
men det finns folk som något speciellt i att ha en "org. matching# -76" skit ballt med org 175 hk eller vad det är,,,kanske tom AC org.....
mvh R
2QIK4U
Tja,för mig så kvittar det om det är en "matching nr" eller inte.Det jag föll för var att det är en bil med ruskigt snygga linjer som ej finns på dagens bilar.Sedan det här med historiken om hur bilen var när den såldes ny var bara en kul grej,jag menar det kan ju vara roligt att se hur bilen har förändrats.Själv tänker jag fixa och dona med bilen som jag själv tycker att den ska se ut.Det finns inga "ramar" om hur det ej får se ut eller så här ska det se ut om jag själv får tycka till,det är upp till var och en.Sedan får väl andra ha synpunkter om de vill,alla är vi ju inte lika.
MvH Lars
Tja,för mig så kvittar det om det är en "matching nr" eller inte.Det jag föll för var att det är en bil med ruskigt snygga linjer som ej finns på dagens bilar.Sedan det här med historiken om hur bilen var när den såldes ny var bara en kul grej,jag menar det kan ju vara roligt att se hur bilen har förändrats.Själv tänker jag fixa och dona med bilen som jag själv tycker att den ska se ut.Det finns inga "ramar" om hur det ej får se ut eller så här ska det se ut om jag själv får tycka till,det är upp till var och en.Sedan får väl andra ha synpunkter om de vill,alla är vi ju inte lika.
MvH Lars
