Pensionsdags....
- Christian Nilsson
- Corvettefantast
- Kontakt:
Pensionsdags....
Pressrelease....kan detta komma att påverka kommande Vettar kanske..?
http://corvetteactioncenter.com/forums/ ... hp?t=76057
http://corvetteactioncenter.com/forums/ ... hp?t=76057
- Stolt ägare till en 1996 LT4 Coupe white/tan -
- Christian Nilsson
- Corvettefantast
- Kontakt:
Nja....tänkte bara att Dave Hill har ju betytt mycket för Corvettens utveckling sen måååånga år tillbaka, och nya gubbar på den posten kan ju alltid förändra saker......
Corvetteactioncenter är ett skitbra forum. Jag hittade det när jag letade efter en jämförelse mellan LT1 och LT4 för 96:ans modell (jag var ju ute efter att importera en LT4 förra året, vilket jag också gjorde sen).
Finns mycket godis att läsa där, och deras forum är bra. Det finns tom ett speciellt forum för 1996 Grand Sport / LT4 engine related.
Speciellt kul för mig då, som har LT4:an i min.......
Corvetteactioncenter är ett skitbra forum. Jag hittade det när jag letade efter en jämförelse mellan LT1 och LT4 för 96:ans modell (jag var ju ute efter att importera en LT4 förra året, vilket jag också gjorde sen).
Finns mycket godis att läsa där, och deras forum är bra. Det finns tom ett speciellt forum för 1996 Grand Sport / LT4 engine related.
Speciellt kul för mig då, som har LT4:an i min.......
Nya gubbar?
var inte dave hill en" ny gubbe" när han fick han om utvecklingen av Corvette C6?,Jag spånar bara ur minnet,men visst var det någon annan som höll på med C5,an,och då verkligen fick kämpa och mygla för att få igenom det projektet?.
Och femte generationen som nu kallas "C4" var väl McLellan ny på sin post.
Dave Hill kom väl dessutom från Cadillac har jag för mig.
Men det blir kanske Daewoo som utvecklar C7,an
Och femte generationen som nu kallas "C4" var väl McLellan ny på sin post.
Dave Hill kom väl dessutom från Cadillac har jag för mig.
Men det blir kanske Daewoo som utvecklar C7,an

Läste i tråden
tydligen kom dave hill till corvette som chefsingenjör 1993, så då måste han ju varit med och ta fram C5,an.
Kan vara någon annan jag tänker på som fixade fram pengar till projektet.
Kan vara någon annan jag tänker på som fixade fram pengar till projektet.
- Christian Nilsson
- Corvettefantast
- Kontakt:
Tja, många år var väl kanske att ta i för Mr. Hill - men det goda arbetet skall väl ändå inte förringas. Hoppas det fortsätter.
Nästa Corvette blir nog 9-cylindrig. 3 st längsmonterade 3-cylindriga Daewoo-motorer med en sammanlagd volym på 2.4 liter......

Nästa Corvette blir nog 9-cylindrig. 3 st längsmonterade 3-cylindriga Daewoo-motorer med en sammanlagd volym på 2.4 liter......

Ingo: läs om McLellan här: http://www.corvetteactioncenter.com/his ... ellan.html I mina ögon en duktig farbror även om jag har svårt att förstå hans V6-allergi och hur i hela världen han lyckades få fram pengar till LT5:an
MVH
MN

MVH
MN
Pensionär
han ser lite äldre ut på de där bilderna än han gjorde när femte generationen presenterades där kring 84
Jag har nog de flesta böckerna som skrivits om femte generationen,men det är så jobbigt att söka,så man går i minnet och gräver

Jag har nog de flesta böckerna som skrivits om femte generationen,men det är så jobbigt att söka,så man går i minnet och gräver

femte generationen
Men helt klart skedde största förändringen på corvetten under Mclellan.
Och det var ju mot mindre motorerer allt skulle gå där i början av 80talet.
Men att corvette fick aluminiumtriangellänkar exempelvis,är nog bland det största förändringarna på vägen mot supersportbil.
Och det var ju mot mindre motorerer allt skulle gå där i början av 80talet.
Men att corvette fick aluminiumtriangellänkar exempelvis,är nog bland det största förändringarna på vägen mot supersportbil.