Polering och lackförsegling
Polering och lackförsegling
Hej!
Lämnade in bilen för utvändig recond igår, när jag hämtade bilen imorse är det klart, men han säger att han inte vågat köra rubbningsmaskinen på den eftersom bilen är av plast, och om han skulle gjort det så hade det smält plasten, stämmer det? Så han hade visst kört nån rubbning och polering och småreporna jag velat få bort finns ju såklart kvar, klart den glänser men undrar ändå om man inte kan köra riktig rubbing på den??? Nån som har nån erfarenhet? Ville få bort såna små "cirklar" som kommer när man tvättat bilen för hand.
Leif
Lämnade in bilen för utvändig recond igår, när jag hämtade bilen imorse är det klart, men han säger att han inte vågat köra rubbningsmaskinen på den eftersom bilen är av plast, och om han skulle gjort det så hade det smält plasten, stämmer det? Så han hade visst kört nån rubbning och polering och småreporna jag velat få bort finns ju såklart kvar, klart den glänser men undrar ändå om man inte kan köra riktig rubbing på den??? Nån som har nån erfarenhet? Ville få bort såna små "cirklar" som kommer när man tvättat bilen för hand.
Leif
-- -- -- -- -- -- --
Re: Polering och lackförsegling
Om din rekonditionerare kommer ner i plasten så vet han inte vad han sysslar med. Förutom grundfärg och vanlig färg så är det klarlack på. Tvättrepor etc går alltså att polera bort, dock inte repor som gått på djupet ner i färgen.
/Lars/
/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Ett tips är annars att om det bara är lite små tvättrepor så kan du polera bort det själv. Använd typ turtle vax med poleringsmedel i. Lägg på ganska lite på en polersvamp och polera med det ett tag tills du fått bort reporna. Funkar mycket bra för mig på alla de bilar jag haft. Obs, det blir inte bättre om du lägger på en rejäl klick på svampen, då uteblir den slipande effekten.
Re: Polering och lackförsegling
Bullshitle0net skrev:Hej!
Lämnade in bilen för utvändig recond igår, när jag hämtade bilen imorse är det klart, men han säger att han inte vågat köra rubbningsmaskinen på den eftersom bilen är av plast, och om han skulle gjort det så hade det smält plasten, stämmer det? Så han hade visst kört nån rubbning och polering och småreporna jag velat få bort finns ju såklart kvar, klart den glänser men undrar ändå om man inte kan köra riktig rubbing på den??? Nån som har nån erfarenhet? Ville få bort såna små "cirklar" som kommer när man tvättat bilen för hand.
Leif



Big Time



Har redan du betalt för jobbet

Om inte låt bli, och tala om för oss andra vem klåparen var så att vi kan undvika firman........
har haft min på "WellKept" (även ena Jeepen) - Bra jobb, inget skitsnack
Lackbättring
Hade e själv en del smårepor o irrteras över.
Lämnade bilen till VONNE som fixade det galant. Tror det kostade 3'.
Kanonresultat.
Lämnade bilen till VONNE som fixade det galant. Tror det kostade 3'.
Kanonresultat.
Rekond!
Hej
Jag själv driver tillsammans med min far två Ditec Centers i Bro och i Enköping ( www.brotec.nu ). Och som Corvette ägare så har vi skaffat oss
en stor erfarenhet av polering av plast karosser. Titta gärna in på hemsidan eller slå en signal.
Brotec
Johan Nordbäck
08-582 481 75
070-734 78 89
johan@brotec.nu
Jag själv driver tillsammans med min far två Ditec Centers i Bro och i Enköping ( www.brotec.nu ). Och som Corvette ägare så har vi skaffat oss
en stor erfarenhet av polering av plast karosser. Titta gärna in på hemsidan eller slå en signal.
Brotec
Johan Nordbäck
08-582 481 75
070-734 78 89
johan@brotec.nu
Det är med bävan jag ser detta problem.
Skall själv lämna iväg den för polering då jag fått smårepor (endast ytligt, ej igenom lacken) efter container transporten från USA.
Har blivit rekommenderad vattenslipning och därefter polering och klarlack. vad tror ni som har erfarenhet?

Skall själv lämna iväg den för polering då jag fått smårepor (endast ytligt, ej igenom lacken) efter container transporten från USA.
Har blivit rekommenderad vattenslipning och därefter polering och klarlack. vad tror ni som har erfarenhet?

Racing Yellow Tintcoat, 2016 Z06 Convertible, 659 HK, 0-100....2,95 sec
, ett monster att köra
Vette, 2003 50TH Anniversary Convertible, special edition.


Vette, 2003 50TH Anniversary Convertible, special edition.
Problemet med en plastkaross är att den blir varm, och man riskerar att "bränna" lacken. Man får helt enkelt ta lite i taget så man inte överhettar lacken. Men firman du lämnade in bilen på tyckte kanske det var för jobbigt och tog för mycket tid.
Daniel!
Daniel!
Corvette Coupé L98 -90 (Skrotad)
Corvette Coupé LT1 -92 (Såld)
Corvette Cab LT1 -92 6vxl (Såld)
Corvette Coupé LS1 -99
Medlems nr. 1905
Corvette Coupé LT1 -92 (Såld)
Corvette Cab LT1 -92 6vxl (Såld)
Corvette Coupé LS1 -99
Medlems nr. 1905