Chassinummer på 80:a?

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
george_007
Nykomling
Nykomling

Chassinummer på 80:a?

Inlägg av george_007 »

Hej alla!

Var och besiktiga idag och var dum nog att fråga besiktningsgubben om chassinummer... :?

I mitt reg. bevis står det:

F97B INFÖRTS TULLFRITT
CHASSINUMRET PLACERAT I HJULHUS VÄNSTER BAK

Det är alltså flyttgods.

Så, vi tittade på ramen i hjulhuset men hittade inget. Han konsulterade med en av sina kollegor och kom tillbaka och sade att jag måste ha ett chassinummer någonstans på ramen (uppe vid framrutan räcker inte som vi ju alla vet).

Han sade att eftersom ramen är "omlackad" (bilen är helrenoverad) så kanske chassinumret finns under rostskyddsmassan. Han sade åt mig att slipa fram det annars finns det risk att jag någon gång åker dit på det, och då blir det tydligen jobbigt.

Så, min fråga till er är:

Var på ramen på en 80:a kan jag hitta chassinumret?
Som ni förstår vill jag ju inte slipa ner hela ramen för att hitta det... :(

Har sökt på forumet men inte hittat något tips om var exakt på ramen numret sitter. Och det kanske varierar mellan årsmodeller också?

Hälsar
Georg
Thunder
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Thunder »

Tjenna... på min vette 73:a så sitter de under i hjulhuset på vänster fram. man ser de om man vrider däcket å drar in huvudet. men vet ej om de sitter där på din... man kan ju kolla... bara ett tips :) nu ska jag ha en pilsner till. skål
Användarens profilbild
Chrippe
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Chrippe »

Vänsterbak på ramen på (ovansidan) av ramen sitter det på min -79 Var tvungen att använda en ficklampa och spegel.
george_007
Nykomling
Nykomling

Inlägg av george_007 »

Chrippe skrev:Vänsterbak på ramen på (ovansidan) av ramen sitter det på min -79 Var tvungen att använda en ficklampa och spegel.
OK!

På ramen i hjulhuset alltså?

Hälsar
Georg
Användarens profilbild
Chrippe
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Chrippe »

Ja!
george_007
Nykomling
Nykomling

Inlägg av george_007 »

OK! Tack!

Ska leta noga. Talade med förra ägaren nyss som tror att det sitter på kickupen någonstans. Bara att ta bort hjulet och börja leta med ljus och lykta.

Hälsar
Georg
Skriv svar