mina bästa tider hitintills =
201m = 7,975s hastighet= 146km/h
402m = 12,315s Hastighet= 181,57km/h
motor= 502cc (på pappret 502hk) th400-låda, utväxling= 3,08

Låter helt otroligt. Antingen läcker din tank eller så går den så fett att du riskerar att glasa kolvringarna.STINGRAY454 skrev:Ja åkte till & från en Cruising 15mil nyligen, bara lungt inge gasa 90knyck ungefär, å det lilla monstret under huven drar alltså 6liter milen landsväg![]()
, Det är ju tur att soppan är så billig här i Sverige
![]()

Ja ni ser, Å då är min förgasare lite större kan jag sägaKrilleN skrev:Min drog 5,5 l / mil i 80-90 med en race holley 850

Pust å stånkfrisk skrev:Och nu då???

Ja de var faktiskt ett grymt "rapp" i den, går nåt helt ruskigt mot det man provat att åkt i förr iaf, man har lite respekt för gaspedalen när man är ute & glider om jag säger såKrilleN skrev:Trevlig maskin:D:D

Ja jag har åxå mekrulle, men den är sylvass dock, åsså är den specialslipad för lustgas då så den är nervig som fan, & jag åxå när jag kör med denKrilleN skrev:Jo det är klart, 454 med ca 700 hk blir lite nervös. Då är det större kubik som gäller
Kompisen byggde 540 i vintras, 720-750 hk, och MYCKET gatvänlig. Han kör bara på gatan med den. Den bilen är helt livsfarlig.
Mekanisk rullkam sitter i den 540n, hur snäll som hellst på tomgång.

Du har inte lite bilder på din bil hur den ser ut nu? Samt på motorn?STINGRAY454 skrev:Ja jag har åxå mekrulle, men den är sylvass dock, åsså är den specialslipad för lustgas då så den är nervig som fan, & jag åxå när jag kör med denKrilleN skrev:Jo det är klart, 454 med ca 700 hk blir lite nervös. Då är det större kubik som gäller
Kompisen byggde 540 i vintras, 720-750 hk, och MYCKET gatvänlig. Han kör bara på gatan med den. Den bilen är helt livsfarlig.
Mekanisk rullkam sitter i den 540n, hur snäll som hellst på tomgång.![]()
Visst, har man mer volym så kan man ju få en betydligt snällare maskin.
Är väl att föredra alla gånger, men man tager vad man haver,
å ljudet från min "lille batting" skulle jag inte vilja avstå ifrån, Den låter minst sagt "vass".