tjena hejsan gott folk!
Såhär i vinter tider så har jag funderingar på att byta bort min m21 låda mot en 350 eller 400 med man ventilhus. måste´jag korta kardanen till båda dessa lådor? har hört att det är möjligt att köra min nuvarande kardan till en 350.
vill inte att bilen gör 100 på ettan=) min hays koppling tycker inte om den utväxlingen tillsammans med 450-500hk samt 325:or bak. har en 350 (nu mera 355cui) i den. jag tycker ju att det är onödigt kul med manuellt å vill hellst inte byta till automat. kan man byta lite saker i lådan jag har nu eller finns det någon annan manuell som funkar? den måste stå pall för lite mos åxå.
blev lite rörigt det här men jag hoppas ni förstår=)
tack på förhand!
Mvh Nicklas
växellåds hjälp önskas!
Inte för att jag har nåt att tillföra men den här sidan är riktigt trevlig när det gäller växellådor: http://www.442.com/oldsfaq/oftrn.htm
-
- Corvetteälskare
Använder du en M21 eller en TH350/400 avsedd för en Corvette så behöver du inte ändra kardanen. Jag har haft TH400 (originallådan), Borg Warner T10 (ersättaren till M21) och Richmond Gears 6-växlade låda installerade i mon 74:a och det är samma kardanlängd till alla lådorna. Till och med TH400 yoken passar till alla tre lådorna.
Längden på lådorna avgörs till största delen av längden på struten (bakre delen) på lådan så kolla bara att du får tag i en låda med rätt längd.
Mvh, Björn
Längden på lådorna avgörs till största delen av längden på struten (bakre delen) på lådan så kolla bara att du får tag i en låda med rätt längd.
Mvh, Björn