byta ljuddämparna

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
turbo_kicken
Corvettefantast
Corvettefantast

byta ljuddämparna

Inlägg av turbo_kicken »

hej vad tror ni om o montera dit 2st http://www.stylingbutiken.se/Shop/Appli ... php?Id=196 istället för orginal dämparna? kommer det låta som raka rör eller vad tror ni?

först tänkte jag köpa SLP system istället men det är ju typ ingen dämpning på det systemet...
finns det något bättre ljudet av en mullrande v8!
vette.se
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Re: byta ljuddämparna

Inlägg av vette.se »

turbo_kicken skrev:hej vad tror ni om o montera dit 2st http://www.stylingbutiken.se/Shop/Appli ... php?Id=196 istället för orginal dämparna? kommer det låta som raka rör eller vad tror ni?

först tänkte jag köpa SLP system istället men det är ju typ ingen dämpning på det systemet...
Går inte att uttala sig om ljudnivå, resonanser etc utan att ha provat .....
Tänk bara på att du måste kapa botten på mittfacket(där CD vxl sitter om du har en sån) för att kunna ha dämparna rakt ut efter bakaxeln.
Jag kapade mitt mittfack rejält och plastade in en ny botten, har en stor specialbyggd dämpare från Ferrita monterad.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
arvekula
Nykomling
Nykomling
Kontakt:

Inlägg av arvekula »

jag hade slp monterat ett tag, det ger ett jävligt grymt ljud.. perfekt om du ska glida i stan och höras.. men planerar du att nån gång åka längre än 2 mil bör du nog skaffa nåt annat.
Camaro Z28 -> Corvette C5 -> .. får vi se till sommaren
turbo_kicken
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av turbo_kicken »

arvekula skrev:jag hade slp monterat ett tag, det ger ett jävligt grymt ljud.. perfekt om du ska glida i stan och höras.. men planerar du att nån gång åka längre än 2 mil bör du nog skaffa nåt annat.
ja det är ju detdära med om o åka långt! tjejens föräldrar bor ju 30 mil ifrån så när vi sta hälsa på så vill man ju inte bli döv på kupen! - va?! :P
turbo_kicken
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av turbo_kicken »

vette.se skrev:
turbo_kicken skrev:hej vad tror ni om o montera dit 2st http://www.stylingbutiken.se/Shop/Appli ... php?Id=196 istället för orginal dämparna? kommer det låta som raka rör eller vad tror ni?

Går inte att uttala sig om ljudnivå, resonanser etc utan att ha provat .....
Tänk bara på att du måste kapa botten på mittfacket(där CD vxl sitter om du har en sån) för att kunna ha dämparna rakt ut efter bakaxeln.
Jag kapade mitt mittfack rejält och plastade in en ny botten, har en stor specialbyggd dämpare från Ferrita monterad.
oki!
vette.se
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av vette.se »

Tog en bild ute i snön på en skitig bil, jo jag körde den faktiskt fram till 5 januari :D Du får kanske en liten uppfattning om hur det ser ut när man kapat mittfacket ...

Bild
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Skriv svar