hej vad tror ni om o montera dit 2st http://www.stylingbutiken.se/Shop/Appli ... php?Id=196 istället för orginal dämparna? kommer det låta som raka rör eller vad tror ni?
först tänkte jag köpa SLP system istället men det är ju typ ingen dämpning på det systemet...
byta ljuddämparna
-
- Corvettefantast
byta ljuddämparna
finns det något bättre ljudet av en mullrande v8!
Re: byta ljuddämparna
Går inte att uttala sig om ljudnivå, resonanser etc utan att ha provat .....turbo_kicken skrev:hej vad tror ni om o montera dit 2st http://www.stylingbutiken.se/Shop/Appli ... php?Id=196 istället för orginal dämparna? kommer det låta som raka rör eller vad tror ni?
först tänkte jag köpa SLP system istället men det är ju typ ingen dämpning på det systemet...
Tänk bara på att du måste kapa botten på mittfacket(där CD vxl sitter om du har en sån) för att kunna ha dämparna rakt ut efter bakaxeln.
Jag kapade mitt mittfack rejält och plastade in en ny botten, har en stor specialbyggd dämpare från Ferrita monterad.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
-
- Corvettefantast
ja det är ju detdära med om o åka långt! tjejens föräldrar bor ju 30 mil ifrån så när vi sta hälsa på så vill man ju inte bli döv på kupen! - va?!arvekula skrev:jag hade slp monterat ett tag, det ger ett jävligt grymt ljud.. perfekt om du ska glida i stan och höras.. men planerar du att nån gång åka längre än 2 mil bör du nog skaffa nåt annat.

-
- Corvettefantast
oki!vette.se skrev:Går inte att uttala sig om ljudnivå, resonanser etc utan att ha provat .....turbo_kicken skrev:hej vad tror ni om o montera dit 2st http://www.stylingbutiken.se/Shop/Appli ... php?Id=196 istället för orginal dämparna? kommer det låta som raka rör eller vad tror ni?
Tänk bara på att du måste kapa botten på mittfacket(där CD vxl sitter om du har en sån) för att kunna ha dämparna rakt ut efter bakaxeln.
Jag kapade mitt mittfack rejält och plastade in en ny botten, har en stor specialbyggd dämpare från Ferrita monterad.
Tog en bild ute i snön på en skitig bil, jo jag körde den faktiskt fram till 5 januari
Du får kanske en liten uppfattning om hur det ser ut när man kapat mittfacket ...

RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm