Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
bara orginalmätaren rör sig verkar dom nöjda ,har man dessutom en gps tvivlar jag dom bryr sig eller tänker på tunnlar.
med tanke på hur kass instrumentbelysning det ofta är på gamla jänkare,så ser man ju inte direkt hastigheten ändå när man är i en tunnel.
mm min hypotetiska fråga kom ju av att min hastighetsmätare inte fungerar och att jag kanske skulle slippa att stressa med att få den lagad.
Visst tror jag inte heller dom tänker på det men om det satt en gps i så kanske dom inte kunde säga nått om det?
Så nu har min fru kollat upp detta och det är inte godkännt av den anledningen att som nån sa, den funkar ju inte i tex. tunnlar. Så nu vet vi det . Men kanske man kan få dispans som du säger Ingo.
Jo iofs så är det väl inte hastighetsmätarn man kollar på när man puttrar runt på bilprovningen så det är nog stor chans att dom missar det.
Och föresten... om man vet vilka farter som dom olika varvtalen är på dom olika växlarna så borde ju det räcka tycker jag... kanske kan man klistra dit nåra markeringar hehe