Spridare från Fiveo
Spridare från Fiveo
Jag köpte Spridare från Fiveo,
Om man skall gå efter http://www.witchhunter.com/flowdatapix/b0280150556.jpg och
http://www.witchhunter.com/flowdatapix/fE6TE-A3B.jpg så borde jag skicka in dem.
Jag ifrågasatte spridarna jag fick hem och fick svar nedan.
Vad tror ni om detta. Skall jag skall skicka in dem för sakens skull så jag får vad jag beställt åtminstonde?
MvH Andreas
--------------------------------------------------------------------------------
Andreas
The E6TE has been listed by some as a 19# injector. I assure you it is a 21.5# part and is a correct part for the Corvette.
I will replace them with the D5B set if you send them in.
Bruce Holt,
Owner-Fiveomotorsport
http://www.ebaystores.com/fuelinjectors
http://www.fiveomotorsport.com
Order Fuel Injectors Online: 100% Replacement Warranty
http://www.fiveomotorsport.com/Injector_Sets.asp
PayPal: bruce@fiveomotorsport.com
Order by Phone:
(562) 394 7218 Order Line
(562) 867-4999 Tech Line
FAX (562) 925-7422 Fax Orders
VISA/MC/AMEX
Money Orders to:
Fiveomotorsport.com
4932 Pearce Ave.
Lakewood, CA 90712
--------------------------------------------------------------------------------
Hi Fiveo,
I ordered 8 - 1985-91 Corvette Bosch 0280150556-D5B - GM,but the once I got
is named E6TE-A3B is this correct? The E6TE-A3B seems to be 19 lbs/h injectors?
BR Andreas
Om man skall gå efter http://www.witchhunter.com/flowdatapix/b0280150556.jpg och
http://www.witchhunter.com/flowdatapix/fE6TE-A3B.jpg så borde jag skicka in dem.
Jag ifrågasatte spridarna jag fick hem och fick svar nedan.
Vad tror ni om detta. Skall jag skall skicka in dem för sakens skull så jag får vad jag beställt åtminstonde?
MvH Andreas
--------------------------------------------------------------------------------
Andreas
The E6TE has been listed by some as a 19# injector. I assure you it is a 21.5# part and is a correct part for the Corvette.
I will replace them with the D5B set if you send them in.
Bruce Holt,
Owner-Fiveomotorsport
http://www.ebaystores.com/fuelinjectors
http://www.fiveomotorsport.com
Order Fuel Injectors Online: 100% Replacement Warranty
http://www.fiveomotorsport.com/Injector_Sets.asp
PayPal: bruce@fiveomotorsport.com
Order by Phone:
(562) 394 7218 Order Line
(562) 867-4999 Tech Line
FAX (562) 925-7422 Fax Orders
VISA/MC/AMEX
Money Orders to:
Fiveomotorsport.com
4932 Pearce Ave.
Lakewood, CA 90712
--------------------------------------------------------------------------------
Hi Fiveo,
I ordered 8 - 1985-91 Corvette Bosch 0280150556-D5B - GM,but the once I got
is named E6TE-A3B is this correct? The E6TE-A3B seems to be 19 lbs/h injectors?
BR Andreas
06 -> Corvette C4 -91, 6 vxl
97 - 00 Corvette -69 355, 4 vxl
97 - 00 Corvette -69 355, 4 vxl
Det verkar som om du beställt 19lbs spridare och fått 19lbs spridare av annat fabrikat.
Har dom möjligtvis haft fel info på deras typiskt amerikanska ologiska hemsida ?
Skicka tillbaka och be att få 22:er.
Jag har precis gjort ett nytt chip till min bil med:
1991 AXCN kod
24Lbs Ford spridare
Tagit bort 1-4 spärr eländet
Sänkt tempvärdet så att kylfläktarna går igång lite tidigare
AXCN är den senaste för corvette L98 med manuell vxl låda
Mvh
Pelle
-90 cab
Har dom möjligtvis haft fel info på deras typiskt amerikanska ologiska hemsida ?
Skicka tillbaka och be att få 22:er.
Jag har precis gjort ett nytt chip till min bil med:
1991 AXCN kod
24Lbs Ford spridare
Tagit bort 1-4 spärr eländet
Sänkt tempvärdet så att kylfläktarna går igång lite tidigare
AXCN är den senaste för corvette L98 med manuell vxl låda
Mvh
Pelle
-90 cab
Jag köpte bosch 0-280-150-561 av FiveO för några år sen, dom omtalade Pink injektorerna.
Dom skulle ge 22lbs vid 43 psi, men jag höjde trycket till 50 psi och blm låg fortfarande krig 135-140. Motor kändes ok, gick jämt och fint jämfört med dom gamla Injektorerna.
Men eftersom jag ville komma i närhet av Blm128 bytte jag till blå #24lbs Ford M-9593-A302 och skulle nog behöva ett nytt Chip som "Jakobsson" men med Blm på ca 120 känns det bättre.
Kommande projekt med nytt Chip kanske?
HW
Dom skulle ge 22lbs vid 43 psi, men jag höjde trycket till 50 psi och blm låg fortfarande krig 135-140. Motor kändes ok, gick jämt och fint jämfört med dom gamla Injektorerna.
Men eftersom jag ville komma i närhet av Blm128 bytte jag till blå #24lbs Ford M-9593-A302 och skulle nog behöva ett nytt Chip som "Jakobsson" men med Blm på ca 120 känns det bättre.
Kommande projekt med nytt Chip kanske?
HW
1991 L98 ZF6
Det man behöver för L98 + ZF6 chip är
AXCN.bin
8D-fil
Tunerpro
Jag har en Willem programmerare och en hel hög med gamla 256 o 512 eprom.(budget)
Då jag bytte spridare till 24:er i höstas så gick bilen väldigt jämnt men kändes "slö" då man gasade lite.
Orginal så är bilarna lite fetjusterade vid fullgas för att skona katalysator och avgasventiler ,jag antar att det blev ännu värre när spridarna blev större.
BLM låg någonstans runt 120.
Jag ska scanna igen så fort jag tar ut bilen.
Måste bara skruva fast frontparti,backspeglar,dörrsidor,stolar,delar av inredning.
Det som stör med Ford 24:er är att dom tickar högt.
Pelle
AXCN.bin
8D-fil
Tunerpro
Jag har en Willem programmerare och en hel hög med gamla 256 o 512 eprom.(budget)
Då jag bytte spridare till 24:er i höstas så gick bilen väldigt jämnt men kändes "slö" då man gasade lite.
Orginal så är bilarna lite fetjusterade vid fullgas för att skona katalysator och avgasventiler ,jag antar att det blev ännu värre när spridarna blev större.
BLM låg någonstans runt 120.
Jag ska scanna igen så fort jag tar ut bilen.
Måste bara skruva fast frontparti,backspeglar,dörrsidor,stolar,delar av inredning.
Det som stör med Ford 24:er är att dom tickar högt.
Pelle
Jag har nu snurrat runt på alla sidor som google hittar där ordet Spridare eller injector hittas... Sidorna ger lite ett snurrigt intryck så jag tänkte räkna lite. Vad tror ni om detta?
(Max hk x B.U.L.)/(Antalet spridare x 80 % ) = Spridarens statiska flöde i ccm/min
Säg att man har mer eller mindre orginal (som jag)TPI = 250 kusar.
B.U.L. Bränsleförbrukning under last = Snittvärde för bensin är ca 5.
Då får vi:
(250 x 5)/(8 x 0,8 %) = 195,3 ccm
Sen räknar vi lite slött med att desiteten på besin är 0,75.
195,3 x 0,75 = 146,5 x 60 (för att få det i timmar) = 8,79 kg /h
Och 8,79 kg = 19,4 lbs
Är jag helt fel ute eller räcker 19 lbs till en orginal?
eller har jag räknat fel? Fel BUL factor?
(Max hk x B.U.L.)/(Antalet spridare x 80 % ) = Spridarens statiska flöde i ccm/min
Säg att man har mer eller mindre orginal (som jag)TPI = 250 kusar.
B.U.L. Bränsleförbrukning under last = Snittvärde för bensin är ca 5.
Då får vi:
(250 x 5)/(8 x 0,8 %) = 195,3 ccm
Sen räknar vi lite slött med att desiteten på besin är 0,75.
195,3 x 0,75 = 146,5 x 60 (för att få det i timmar) = 8,79 kg /h
Och 8,79 kg = 19,4 lbs
Är jag helt fel ute eller räcker 19 lbs till en orginal?
eller har jag räknat fel? Fel BUL factor?
06 -> Corvette C4 -91, 6 vxl
97 - 00 Corvette -69 355, 4 vxl
97 - 00 Corvette -69 355, 4 vxl