Har en C4 -88 manuell.
Var i slutet av förra sommaren ute och hällsade på i terängen.
Inga större synliga skador uppkom på bilen men min lamdasong gick av. Körde ett antal mil innan jag fick låna en som också var till en 88:a.
Några mil efter att lamdasonden gått sönder så började bilen gå dåligt vid kraftigare gaspådrag och felkoder uppkom.
Då och då går den ganska bra och svarar hyfsat på gasen men långt ifrån normal standard.
När den tillfälliga lamdan monterades så kollade vi upp felkoderna och det var 2 st. Lambdan såklart och även luftmassemätaren. koderna återställdes och vi hoppades att felkoden för luftmassemätaren berodde på den trasiga lambdn.
När jag sedan körde hem så gick den som en klocka. När jag kört ca 5-10 mil återkom symtomen igen.
Har inte åtgärdat felet under vintern utan skall ta tag i det nu när man sparat pengar under vinten.
Skall nu byta ut lambdan mot en ny och tänkte även kassera luftmassemäteren och köpa en ny.
Men skulle vara tacksam för lite tipps innan man slänger ut tusenlappar på massemätaren !
Bien gick som en klocka innan lamdan pajade !
Kan de vara så att luftmassemätaren gått sönder för att jag kört utan en fungerande lamda ? har hört rykten om att så kan vara fallet !
Saker som är gjorda på bilen. Kanske spelar roll vad vet jag ???
Portad plenum
portade toppar
kamaxel från Lingenfelter
Rullvippor
Bortplockad katt
Fetare avgassystem med supertrapps (4st)
Headers
Mvh Andreas
Kass respons vid gaspådrag ! Felkod lambda& LM mätaren ?
-
- Nykomling
-
- Nykomling
-
- Nykomling
Drog igång bilen efter vinter uppehållet idag. Batteriet var helt slut så jag investerade i ett nytt.
Brummade igång vid första nyckel vridet. Rysningar Ha Ha Ha va gött!
väntar just nu på att lambdasonden skall komma. MAF var tydligen restad så jag hoppas att den trillar ner snart.
Finns det reparations kitt för renovering av broms servon till 88:ans modell ????? Pris och var. såg att det finns till andra modeller före & efter 88.
Brummade igång vid första nyckel vridet. Rysningar Ha Ha Ha va gött!
väntar just nu på att lambdasonden skall komma. MAF var tydligen restad så jag hoppas att den trillar ner snart.
Finns det reparations kitt för renovering av broms servon till 88:ans modell ????? Pris och var. såg att det finns till andra modeller före & efter 88.