växellåda c5
växellåda c5
Är det exakt samma innehåll i denna som i vipern?
Har hört ett rykte om att vipern skulle ha starkare grejer i t56an
Nån som vet?
mvh
Har hört ett rykte om att vipern skulle ha starkare grejer i t56an
Nån som vet?
mvh
Generellt kan man säga att om det är gatdäck du ska köra med så kan du ladda på ordentligt. Däcken ger inte tillräckligt med friktion för att knäcka lådan, vanligtvis! Kan alltid hända saker dock. Om du ska köra på stripp med slicks osv så kanske man kan snegla på att förstärka alternativ byta låda. Vet inte exakt hur det är med C5:or men F-body har svaga bakaxlar så där byter man axeln först.
Vad har du tänkt att använda bilen till?
Vad har du tänkt att använda bilen till?
Du ska definitivt kolla efter uppgradering eller modifiering av lådan i så fall. När jag var inne med min låda till musclecars efter en strippkörning så sa de till mig att jag absolut inte ska köra på stripp med originallåda då den inte är jättelämplig för det. För mig pajade något lager i lådan, samt någon synkring...jag har originaleffekt på ls1:an.
Automat 350Nm belastning under 100000milesEkholm skrev:okej...
Finns det spec från fabrik vad c5 lådan klarar?
Och finns det några c5 med mycke mos som fortfarande kör med orginal
låda isf hur mycke Nm har den utsatts för?
Manuell 450Nm belastning under 100000miles
Jag har kört min bil sedan -00 med 600+hk och originallåda, inget problem. Har kört med Cartek koppling i 4 år hittills och den håller än så länge.

RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Okej har du använt den på strippen med slicks liknande däck oxå?vette.se skrev:Automat 350Nm belastning under 100000milesEkholm skrev:okej...
Finns det spec från fabrik vad c5 lådan klarar?
Och finns det några c5 med mycke mos som fortfarande kör med orginal
låda isf hur mycke Nm har den utsatts för?
Manuell 450Nm belastning under 100000miles
Jag har kört min bil sedan -00 med 600+hk och originallåda, inget problem. Har kört med Cartek koppling i 4 år hittills och den håller än så länge.
Endast bankörning med slicks, nästan inget på strippen.Ekholm skrev:Okej har du använt den på strippen med slicks liknande däck oxå?
Det enda som skiljer MN6 lådan från MN12 är utväxlingen.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm