Tänkte bara dela med mig en ganska rolig historia...
Hittills har jag kört med reg.plåten fram. (Skit fullt men, men...)
Förra vecka bestämde jag mig för att beställa en mindre reg.plåt från vette.se som man kan klistra på längst ner på framspoilern.
I går satt jag tillbaka på kåpan och lät den "godkända reg.plåten" sitta kvar under kåpan. Skit samma tänkte jag några dagar utan synlig reg.plåt fram borde inte vara nån fara....Och gissa vad som händer idag? Jo, en rutinpoliskontrololl i Barkarby..De vinkade in mig och det första de sa: Vad har du reg.plåten fram någonstans? Da sa jag att den sitter bakom kåpan..och kåpan glömde jag skruva bort...Ja, ja sa han, visst är det snyggare med kåpan på men det kostar 1500:- att köra utan reg.nummer fram.
Sen sa han att jag skulle ta bort kåpan på plats så att han kunde se om det satt en skylt där fram eller ej. Jag tog bort kåpan och då vart de "glada". Han nämnde att de ger böter till alla som kör även med icke godkända skyltar och det är Tarfikverket som ligger bakom. Inte polisen!
Men till slut så sa han att han bjuder på de 1500:-

Där hade jag lite tur och inte 1500:- fattigare!
Så nu vet jag inte vad man ska göra??? Beställa en mindre icke godkänd skylt eller ej.
/TJ