Efter lagom mkt jobb så sitter dom äntligen på plats. Va tvungen att tillverka en adapterplatta för att anpassa bultcirkel och centrumhål. Fast däcken tar i lite fram så jag måste höja bilen och helst svarva lite i fälgarna. Antar att den kommer upp en hel del fram om man sätter i standardfjädrar fram.
Vill ha ner den 2cm till bak genom att sätta dit längre bladfjäderbultar så är det någom som vet vart man köper såna?
Snyggt, jag trodde inte att det gick att få in så breda fälgar!
Har du moddat nåt bak för att få in 9" fälgarna, eller sticker de ut utanför skärmarna?
Tackar.
gbak: 255/45R18 är t.o.m. 5mm smalare än 255/60R15 så bredden är inget problem (och 255/60R15 kör ju väldigt många med).
Det knepiga är att hitta fälgar med rätt offset.
Jag köpte längre bultar hos VBP (http://www.vbandp.com/).
I princip kan man ju köra med vanliga "Svenska" bultar, problemet är att hitta rätt längd och hållfasthet.
gbak:ser ut att va bra bett i. Själv köpte man det billigaste man kunde hitta :)
Fast 265/45R16 är väl för brett för 8" breda fälgar?
Fan, har nu tatt en titt till på bilen och det sitter redan 8" långa bakfjäderbultar. Vad kan det vara som gör att den är för hög även fast dom är maxxade? Om bladfjädern är för hård borde det bli så men kan det vara nåt annat?
Det sitter en 7-bladig fjäder på nu och enligt Corvette Central:s katalog så är det Heavy Duty och nåt som dom inte rekommenderar annat än till bankörning. Har nån nån koll på bakfjädrar? Är det tex värt $200 extra att montera dit en glasfiberfjäder om man nu ändå ska byta?
Du kan sätta dit bakfjäderbultarna från C4:ans sänkningsats , dom är 10" långa och passar direkt (om du inte har för breda däck...) jag har 245 bak och det funkar fint.
Corvette 69 cab, 502cui/502hk, (köpt mars 2001-såld aug 2011), http://www.garaget.org/BB
Corvette 69 cab, LS3/436hk ( köpt nov 2011- )
69 skrev:gbak:ser ut att va bra bett i. Själv köpte man det billigaste man kunde hitta
Fast 265/45R16 är väl för brett för 8" breda fälgar?
265 är nog på gränsen, det blir ju också svårare att montera på däcken när profilen blir lägre.
Får väl ta ett snack med nån däck verkstad och höra vad som går att montera som max på mina fälgar.