Har märkt att det läcker olja i fram kant på motorn,förmodligen från vevaxel.
Men det är lite svårt att se detta,
Så min fråga är "Vilka fler ställe kan det läcka på ?
Sitter det någon bröst kåpa fram som axel tätningen sitter i,hur ser det ut bakom fördelaren (Optispark).
Vore tacksam för lite info om detta och om någon har eller vet var man kan se några bilder på hur det ser ut när motorn är utagen ur bilen
Tack på förhand!
Peter GBG
Olje läckage
- Peter sp2000
- Rookie
Olje läckage
Corvette Cab-92-Aut
det sitter tre packboxar i transmissionskåpan... en till vattenpumpen en till fördelaren och sen en till vevaxeln...antagligen är det packboxen till vevaxelen som är dålig.
Sen går ju även oljetrågspackningen in i underkant på transmissionskåpan där kan det oxå läcka.
Det kan även vara insuget som läcket i framkant.
Men om du ska byta packboxarna så finns det en packningssats för ca 300 kr och då får du med allt du behöver.
Kontrollera lagret på vattenpumpen då oxå med tanke på Optisparken.
Sen går ju även oljetrågspackningen in i underkant på transmissionskåpan där kan det oxå läcka.
Det kan även vara insuget som läcket i framkant.
Men om du ska byta packboxarna så finns det en packningssats för ca 300 kr och då får du med allt du behöver.
Kontrollera lagret på vattenpumpen då oxå med tanke på Optisparken.
oljeläckage
Hej,
Fortsätter på detta ämne då det verkar aktuellt även för mig. Har någon en uppfattning av vad det skall kosta att få detta fixat på verkstad? Det vore bra att ha för att jämföra med vad verkstaden säger.
Fortsätter på detta ämne då det verkar aktuellt även för mig. Har någon en uppfattning av vad det skall kosta att få detta fixat på verkstad? Det vore bra att ha för att jämföra med vad verkstaden säger.
1993 coupé, manuell, medlem 2436
oljeläckage
Hej,
1993 coupé, manuell, medlem 2436