Är det nåt speciellt att tänka på när jag skall byta packboxen på diffen vid kardanen?
Diffen sitter kvar på tvärbalken och jag tänkte inte ta ner den helt även om det mesta nu är lossat.
Kommer även att byta den bakre packboxen på lådan.
Finns det någon som har de stora gummi bussningarna som sitter framför diffen (mellan hållarplåten och ramen) till salu?
Jag glömde bort att beställa dessa och speciellt den övre (den med hals) är i dåligt skick!
Om du har en knäckhylsa som pinjong lager spelsjustering måste du byta knäckhylsan, vilket medför att hela diffen måste isär. Ok, det kanske funkar att bara ta bort yoken och slå in en packbox men då kommer du att få problem med rätt lagerspel vilket i sin tur gör att lagren tar skada i det långa loppet. Det går inte att återanvända en knäckhylsa.
Det går att ta bort Yoken utan att byta Hylsan. Markera och notera hur muttern sitter ordentligt så du kan dra dit den på exakt samma ställe som den satt.
Peter skrev:Det går att ta bort Yoken utan att byta Hylsan. Markera och notera hur muttern sitter ordentligt så du kan dra dit den på exakt samma ställe som den satt.
Ja, allt går, men vill man göra det riktigt så bör man byta knäckhylsa och kolla hur mycket vridmoment pinjongen måste ha för snurra.
kommer du åt bultarna så slipper du ju ta ner diffbalken. Annars e det bara å lossa på balken så kommer paketet ner. Bladfjädern får du ju lossa på också.
Tror ni man behöver byta de där stora gummidämparna som håller tvärbalken?
Mina ser rätt så ok ut när jag tittar på dem med balken fortfarande fastsatt i bilen.
Men de är ju 35 år gamla dock!
(Kommer nog inte att hinna få ner balken innan nästa order går ifrån US)
Tror ni man behöver byta de där stora gummidämparna som håller tvärbalken?
Mina ser rätt så ok ut när jag tittar på dem med balken fortfarande fastsatt i bilen.
Men de är ju 35 år gamla dock!
(Kommer nog inte att hinna få ner balken innan nästa order går ifrån US)
Mina va så sletna/kassa så jag fick borra sönder mina för att balken skulle komma loss. Ett jädra jobb.