Ska lyfta ur min motor i vette 90a (L-98 motor) och automat lådan. Tar gladeligen emot tips om det arbetet av någon erfaren mäniska som redan har gjort det. Är det mycket krångel? Ser inte så farligt ut men man vet aldrig vad man kommer att stöta på för problem. Mv A.Becker
Medl 1625
Urlyftning av motor och låda. (TIPS)
-
- Corvettefantast
-
- Nykomling
LYFTA UT MOTOR OCH VXL LÅDA
JAG LYFTE UT MIN MOTOR OCH VXL LÅDA FÖRRA ÅRET.
ETT HETT TIPS!!! TA MASSOR MED DIGITAL KORT PÅ MOTORN VART EFTER DU PLOCKAR BORT ALLA DELAR. DET RÄDDADE MIG NÄR JAG SKULLE SÄTTA TILLBAKS ALLTING, DU KAN INTE TA FÖR MÅNGA KORT.
I ÖVRIGT GÅR DET LÄTT ATT TA UR MOTORN.
GLÖM INTE ATT MÄRKA BULTARNA TILL MOTORHUVEN INNAN DU TAR BORT DEN, JAG GJÖMDE DET SÅ DET TOG 2 KVÄLLAR ATT JUSTERA HUVEN.
BJÖRN
ETT HETT TIPS!!! TA MASSOR MED DIGITAL KORT PÅ MOTORN VART EFTER DU PLOCKAR BORT ALLA DELAR. DET RÄDDADE MIG NÄR JAG SKULLE SÄTTA TILLBAKS ALLTING, DU KAN INTE TA FÖR MÅNGA KORT.
GLÖM INTE ATT MÄRKA BULTARNA TILL MOTORHUVEN INNAN DU TAR BORT DEN, JAG GJÖMDE DET SÅ DET TOG 2 KVÄLLAR ATT JUSTERA HUVEN.
BJÖRN
-
- Corvettefantast
Re: LYFTA UT MOTOR OCH VXL LÅDA
Tog du bort växellådan först eller hela paketet på ängång?björn danielsson skrev:JAG LYFTE UT MIN MOTOR OCH VXL LÅDA FÖRRA ÅRET.
BJÖRN
-
- Nykomling
Motorn lyftes ut komplett med växellåda.
Det enda som är svårt att komma åt är jordkablarna mellan kaross
och motor. Dom sitter i bakkant på motorn på vänster sida( förarsida)
Innan du lyfter ut motorn skall balken mellan vxl låda och bakaxel
demonteras. när du ändå har ut vxl lådan kan du lika bra byta packningar, filter samt lameller i automatlådan en sats kostar c:a 1600 kr (om du åker automat) passa även på att byta knutkors på kardanen (dom kostar inte mycket )
Björn
Det enda som är svårt att komma åt är jordkablarna mellan kaross
och motor. Dom sitter i bakkant på motorn på vänster sida( förarsida)
Innan du lyfter ut motorn skall balken mellan vxl låda och bakaxel
demonteras. när du ändå har ut vxl lådan kan du lika bra byta packningar, filter samt lameller i automatlådan en sats kostar c:a 1600 kr (om du åker automat) passa även på att byta knutkors på kardanen (dom kostar inte mycket )
Björn