Turbo vilken ?
Turbo vilken ?
Blivit mer o mer sugen på att få mer krut i maskinen på sistone.
Ni som installerat Turbo, Vart har ni köpt era kit och vilket ?
Hur komplicerat är det att få prylarna och lira ?
Vad mer bör/ska/måste man investera i ?
// Jari
// Jari
Hade en gång en C5-99, Z06 Fjädrar & hämmare, SLP Underdrive Pulley, Dynatech Headers, Corsa Tiger Shark Exhaust.
Re: Turbo vilken ?
TTi's kit är det vi säljer mest men även några APS kit har gått ut. Kiten är kompletta och du behäver inget mer för att få det att fungera förutom mappning förstås. Den högre effekten gör självklart att drivlinan slits mer, så kopplingen lär inte hålla så länge eller automaten om du har det.Jari skrev:Blivit mer o mer sugen på att få mer krut i maskinen på sistone.
// Jari
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Var kan jag hitta dessa kit ?vette.se skrev:TTi's kit är det vi säljer mest men även några APS kit har gått ut. Kiten är kompletta och du behäver inget mer för att få det att fungera förutom mappning förstås. Den högre effekten gör självklart att drivlinan slits mer, så kopplingen lär inte hålla så länge eller automaten om du har det.Jari skrev:Blivit mer o mer sugen på att få mer krut i maskinen på sistone.
// Jari
Finns det något som sliter mindre, kompressor eller ?
Hade en gång en C5-99, Z06 Fjädrar & hämmare, SLP Underdrive Pulley, Dynatech Headers, Corsa Tiger Shark Exhaust.
Hur mycket det sliter beror inte på vad du överladdar med, det spelar ingen roll om det är turbo, kompressor eller lustgas. Det som spelar roll är hur mycket mer effekt du plockar ut.Jari skrev: Var kan jag hitta dessa kit ?
vette.se har självklart båda kiten. Annars har båda tillverkarna egna hemsidor.
Vi föredrar TTi kitet eftersom det är mycket enklare att installera och mindre komplext än APS. Effektmässigt är de ungefär samma.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
Kan inte hitta dessa KIT på er hemsida men det kanske är bara jag som är tappad bakom en vagnvette.se skrev:Hur mycket det sliter beror inte på vad du överladdar med, det spelar ingen roll om det är turbo, kompressor eller lustgas. Det som spelar roll är hur mycket mer effekt du plockar ut.Jari skrev: Var kan jag hitta dessa kit ?
Vi föredrar TTi kitet eftersom det är mycket enklare att installera och mindre komplext än APS. Effektmässigt är de ungefär samma.

Den här borde det väl vara..?
http://www.vette.se/shop/?artnr=2%2D1008
Förr: 1994 Coupé "Admiral Blue"
Nu: '00 Coupé Dark Bowling Green
Nu: '00 Coupé Dark Bowling Green
Är detta en turboGrönbladh skrev:Den här borde det väl vara..?

c5 z06 2002
A&A kompressor
pfadt co
B&M ss
cartec xtreme koppling
alu sh
Lg longtubes
tyvärr såld nu
Blev nyss med c6 z06
PFADT
Akrapovic
OZ
Cammotion
A&A kompressor
pfadt co
B&M ss
cartec xtreme koppling
alu sh
Lg longtubes
tyvärr såld nu

Blev nyss med c6 z06

PFADT
Akrapovic
OZ
Cammotion
Jag har varit lite slö ..... vi har sålt båda kiten sen början av förra sommaren men än så länge finns det bara APS kitet upplagt under C6-Överladdning i webbutikenJari skrev:Kan inte hitta dessa KIT på er hemsida men det kanske är bara jag som är tappad bakom en vagnvette.se skrev: Hur mycket det sliter beror inte på vad du överladdar med, det spelar ingen roll om det är turbo, kompressor eller lustgas. Det som spelar roll är hur mycket mer effekt du plockar ut.

Ska ta mig i kragen o slänga upp all info under C5-Överladdning för båda kiten och med uppdaterade priser under veckan.