Allmänna klagotråden!!

Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Allmänna klagotråden!!

Inlägg av frisk »

IF!!!! FY ")#¤!/¤"#!"¤#(?! säger jag bara....
Behöver få ur mig min ilska lite....
GRRRRRRR

2 timmar har jag fått sitta inne i telefon nu med alla möjliga instannser..
IF, Länsförsäkringarbank, polismyndighet, advokat, finansinspektionen...

Helt genomsvett e jag ... AAAAAArgghhh!

Snart ringer jag HA!! eller al-qaida eller nått.

Jag har inga försäkringar hos IF men ändå hade dom dragit pengar från mitt konto idag?? :shock: Ringde dom naturligtvis och efter mycket om och men så visade det sig att dom hade gjort helt fel. Då säger dom på fullt allvar, haha, att vi ordnar till vårat misstag och du kommer att ha tillbaka dina pengar i Juni! JUNI!! :shock: :shock:

Då sprack alla blodådror i min knopp. :evil: Efter att dom snackat runt lite så skulle dom se till så jag fick pengarna så fort som möjligt. Kanske nästa Onsdag :x ....

Återkommer när jag pratat med dom igen.
claesson
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av claesson »

Jag har inga försäkringar hos IF men ändå hade dom dragit pengar från mitt konto idag?? Ringde dom naturligtvis och efter mycket om och men så visade det sig att dom hade gjort helt fel. Då säger dom på fullt allvar, haha, att vi ordnar till vårat misstag och du kommer att ha tillbaka dina pengar i Juni! JUNI!!
Hur kan de bli så hade dom någon förklaring på de :?: har du haft något gamalt autogiro vid dem eller? men förtusan varför kunnde dom inte bara föra tillbaka pengarna. Du får säkert tillbaka pengarna i form av postväxel som man brukar få när man säger upp försäkringar :lol:
Senast redigerad av claesson den fre maj 09, 2008 15:12, redigerad totalt 1 gånger.
c3-69 502cu.in 704HK 960NM
http://www.garaget.org/?car=96617
Användarens profilbild
targamannen
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av targamannen »

du ska ha dubelt med pengar till baka om det blis nästa månad det fick jag när dom drog från mitt konto.pappa ringde och bad om att få prata med högst hönst på if och då fick jag dubelt till baka. lycka till lider med dig :(
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Dom skulle ringa upp men det gjorde dom aldrig. Så nu ringde jag dom men dom kunde inte varken säga nått eller göra nått förens på måndag sa dom. Jag frågade hur eller med vad dom kommer att kompensera mig med då skrattade han och sa att nån kompensation blir det knappast. Tänk om han hade stått framför mig när han sa det :evil: Så jag får ringa till högsta hönset på måndag.

Ett autogiro får bara användas så länge man har har en viss försäkring. Och det va ett bra tag sen jag hade försäkring hos dom. Så det blir ett argt samtal till min bank på måndag med. Kanske ska man ringa uppdrag granskning eller Plus? :twisted:
Masterworks
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av Masterworks »

Det är stöld, undrar om du inte kan hota med polisanmälan? 8)
Varför göra något idag som man kan göra imorgon?
Länk:
Garaget!
Film!
Burnis!
Drar iväg!
nop
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av nop »

Detta hände mej med för länge sedan fast med länsförsäkringar, kommer inte ihåg just nu på rak arm hur lång tid de tog innan ja fick tillbaka mina pengar.
Men precis som du säger så skulle de med styra upp det till nästa månadsslut...
En klen tröst för en 20åring på den tiden med inte allt för mycket kvar på kontot att leva för efter deras "lilla" miss..
Stå på dej å klaga som bara den!
C5 targa
Scania
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Scania »

Gör som jag - Polisanmäl dom .

Hände mig me med ett annat bolag och då vart de en jäkla fart med rövslickeri och fjäsk.

Stå på dig och låt inte dom styra, det e ju dom som gjort fel.
Vit 1989 Corvette
6-växlad zf låda 3.33 Dana 44
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Edelbrock performer rpm toppar
Comp cam Xtreme Energy 218*/224* .495/.503 112*LSA
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
Användarens profilbild
Jake
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Jake »

Skicka sverker efter dem... men de har ju faktiskt begått en brotslig handling så en polisanmälan är nog inte fel del heller..

JÄVLA NÖTTER
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa ;)
Dålig lack och stolt :D
Överladdad, E85

(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Stingray
Admin
Admin
Kontakt:

Inlägg av Stingray »

Frisk, du behöver bo i 08 ett tag.... Dom må göra fel ibland men dom är fortfarande överlägsna alla andra bolag i det här landet... Folkskam t.ex, dom borde förbjudas enl lag ha ha ha
RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE

Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com

http://www.classiccarsandcustoms.se

http://www.youtube.com/ledberg

Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Ja nu har det löst sig. All heder åt IF när det gäller dom högre cheferna måste jag säga. Synd bara att organisationen fallerar på lägre nivå inom IF-företaget. Jag får pengarna tillbaka + plåsterpåsåret-pengar. 2000kr i ersättning vilket jag har accepterat. I och med detta så tycker jag ändå att IF har varit reko i sitt handlande, men det krävdes alltså hot om polis och finansinspektion och inblandning av högre uppsatta chefer för att allt skulle falla på plats.

Läxa lärd =
1. Avsluta alla autogiron från företag man inte längre är kund hos!

2. Snällhet kommer man ingen vart med.

3. Gå på högre chefer direkt.
Nexxus
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Nexxus »

Skönt att det ordnade sig, men det är ett litet typiskt beteende från stora organisationer ... ett beteende som i vilket annat fall som helst är uttryckligen ren och skär stöld :)

Bankerna ägnar sig ju åt liknande skumraskaffärer när jag tex vill föra över pengar från dem till ett annat konto ... då "Försvinner" pengarna ut i cyberrymden ett tag, för att efter ett par dagar dyka upp på det konto det ska till ... jag menar, det är ju inte så att de måste manuellt promenera bort till det kontot det ska till ... nä de undanhåller pengarna i ca 3 dagar för att använda dem i sina egna affärer ... så går det till tyvärr...
Skriv svar