Ökning av hp

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
velasoraptor
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Ökning av hp

Inlägg av velasoraptor »

Jag har nu varit hos Anders(Vette.se) för några veckor sedan och fått LG longtub hedders,race kattar och x pipa monterat samt mappning.Tydligen så har ingen C5a,C6a eller Z06or dom hästkrafter som GM lovar.Anders har på Rototest sett att alla han testat ligger lägre en vad GM säger i hp.Min 2004 Z06a hade Vara Ram sedan tidigare.Vid Rototest hade min Z06a 371,9hk på bakhjulen vid 6210 varv.Vridet var 484,9 vid 4950 varv. På veven blir det runt 425hk med LG longtubs hedders,race kattar x-pipa samt Vara Ram och mappning.Mina titan ljud dämpare sitter kvar.(Ljudet är kanon vid gaspådrag)Tyvärr vet jag inte vad bilen hade i hp innan montering av nytt avgas.Vore kul att höra vad andra som har samma saker monterade som sitter i min bil fått för bakhjulshästar.Dom som nu har mappat efter montering. Bilen blev betydlig rappare.Den var dock det redan innan men nu en värre.Det blev klart lyckat.Jag är nöjd.

Kenta Z06 2004.
Senast redigerad av velasoraptor den mån jul 07, 2008 20:21, redigerad totalt 6 gång.
Användarens profilbild
puramuk
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av puramuk »

men då har du ju fått 20 hk xtra med dina headers! tyckte du det var dåligt ? :roll: jag tycker det låter som du fått vad du betalt för :D lr :?:
c5 z06 2002
A&A kompressor
pfadt co
B&M ss
cartec xtreme koppling
alu sh
Lg longtubes

tyvärr såld nu :(

Blev nyss med c6 z06 :D
PFADT
Akrapovic
OZ
Cammotion
velasoraptor
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av velasoraptor »

[quote="puramuk"]men då har du ju fått 20 hk xtra med dina headers! tyckte du det var dåligt ? :roll: jag tycker det låter som du fått vad du betalt för :D lr :?:[/quote

Det handlar inte om vad jag betalt för utan jag var bara intresserad vad andra har fått för bakhjulshästar vid rototest.Jag har INTE sagt att det var dålig.(var snäll och läs vad jag skriver innan du komenterar)Dom som har gjort en test med Lg longtub hedders,race kattar, x-pipa och Vara Ram som mig.Vore kul att höra vad ni fått för bakhjulshästar.Det har som sagt visat sig att inga Corvetter har dom hästkrafter orginal som tillverkaren säger.Det ligger en bit under.Sedan har ju alla C5 Corvetter lite olika hästkrafter redan ifrån fabriken.En del lite mera och en del lite mindre.Efter som jag inte bromsade min bil innan mappning och byte av avgas så vet jag inte hur många hk det var på bakhjulen innan.Därför är det omöjligt att säga hur stor effekt ökningen blev.Helt klart blev det kännbart flera.Bara mappningen gjorde 10hk på bakhjulen.Bilen verkar också dra mindre soppa en förut.Jag Är Mycket nöjd med resultatet. kenta C5 Z06 2004
Skriv svar