Fråga om motor trim från Z06 till vanliga corvette

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
calsonic
Rookie
Rookie

Fråga om motor trim från Z06 till vanliga corvette

Inlägg av calsonic »

Hej

Gör det någon effekt skillnad att montera insug eller trottelhus från en C5 Z06 på min vanliga C5:a från -00 som är original

Simon
vette.se
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Re: Fråga om motor trim från Z06 till vanliga corvette

Inlägg av vette.se »

calsonic skrev:Hej

Gör det någon effekt skillnad att montera insug eller trottelhus från en C5 Z06 på min vanliga C5:a från -00 som är original

Simon
Spjället är detsamma på vanliga C5 och Z06 modellen, däremot så är Z06(LS6) insuget bättre än det som sitter på din -00 och brukar ge omkring 5-7hk i effektvinst. LS6 insuget är för övrigt standard på alla C5or från årsmodell -01 och framåt.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
calsonic
Rookie
Rookie

Inlägg av calsonic »

Tack då tror jag det inte är värt något bytte får hitta något annat trim som kan förgylla mina dagar.
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Lars J »

Varför inte börja med longtube headers, racekattar och bättre dämpare bak. Då har en bra start och kan göra mer sedan om du känner för det!

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
calsonic
Rookie
Rookie

Inlägg av calsonic »

Har bytt cat-back system och köpt ett nytt luftfilter som ska snart monteras. Men letar även headers som ska på i vinter. Men hittade insuget på blocket billigt och tänkte det kunde kanske göra lite till så var inte fallet.

Någon som har tips på en lämplig cam om man skulle bytta det också för lite fler hk?

Simon
Skriv svar