- Är det någon som har koll på vad det är för markfrigång på en orginalbil vid frontspoilern och mitt under bilen? Jag har 6cm mellan den fjädrande gummiläppen och backen, skrapar i både vid farthinder och dålig väg ibland.
- Hur mycket marginal finns det till chassiet om "störtbågarna" vid spoilern tar i vid ett farthinder? Finns det risk att något annat tar stryk om man kör emot? Har sett att det finns "stödhjul" att skruva dit på bågarna så det inte skrapar i men vad händer om man rullar över farthindret, vad tar i sen och hur mycket marginal är det?
Markfrigång
Markfrigång
There is no substitute for cubic inches...
C7 Stingray Z51 Convertible Aut. 2016
C5 Commemorative Edition Convertible Aut. 2004 - Såld
AC 427 Cobra replika - Såld
C7 Stingray Z51 Convertible Aut. 2016
C5 Commemorative Edition Convertible Aut. 2004 - Såld
AC 427 Cobra replika - Såld
Hmmm... Jag har endast 2 cm mellan gummiläpp och asfalt. Det motsvarar c:a 7 cm under bilen. Den tar i överallt. Det är dock oftast kattarna och bultarna till avgassystemet som tar stryk. Ibland tar även plasten under sparklådorna i. Men du har ju 4 cm extra, så det borde ju inte vara några problem!
Oljetråget har aldrig tagit emot, inte heller växellådan, så de viktigaste sakerna klarar sig.
Oljetråget har aldrig tagit emot, inte heller växellådan, så de viktigaste sakerna klarar sig.
1962 Convertible
Tidigare Corvetter: 1968 Corvette Conv, 1966 Corvette Conv, 2000 Corvette Coupé, 2002 Corvette Z06
www.racefactory.se
Tidigare Corvetter: 1968 Corvette Conv, 1966 Corvette Conv, 2000 Corvette Coupé, 2002 Corvette Z06
www.racefactory.se