Markfrigång

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
Användarens profilbild
427cobra
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Markfrigång

Inlägg av 427cobra »

- Är det någon som har koll på vad det är för markfrigång på en orginalbil vid frontspoilern och mitt under bilen? Jag har 6cm mellan den fjädrande gummiläppen och backen, skrapar i både vid farthinder och dålig väg ibland.
- Hur mycket marginal finns det till chassiet om "störtbågarna" vid spoilern tar i vid ett farthinder? Finns det risk att något annat tar stryk om man kör emot? Har sett att det finns "stödhjul" att skruva dit på bågarna så det inte skrapar i men vad händer om man rullar över farthindret, vad tar i sen och hur mycket marginal är det?
There is no substitute for cubic inches...

C7 Stingray Z51 Convertible Aut. 2016
C5 Commemorative Edition Convertible Aut. 2004 - Såld
AC 427 Cobra replika - Såld
Användarens profilbild
badass
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av badass »

Sparklådor o avgasystem...och det SKÄR i hjärtat när det händer... :(
0 till nästa rödljus ska gå fort....
62an
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av 62an »

Hmmm... Jag har endast 2 cm mellan gummiläpp och asfalt. Det motsvarar c:a 7 cm under bilen. Den tar i överallt. Det är dock oftast kattarna och bultarna till avgassystemet som tar stryk. Ibland tar även plasten under sparklådorna i. Men du har ju 4 cm extra, så det borde ju inte vara några problem!

Oljetråget har aldrig tagit emot, inte heller växellådan, så de viktigaste sakerna klarar sig.
1962 Convertible
Tidigare Corvetter: 1968 Corvette Conv, 1966 Corvette Conv, 2000 Corvette Coupé, 2002 Corvette Z06
www.racefactory.se
Skriv svar