Meddelande från Styrelsen

Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
Stingray
Admin
Admin
Kontakt:

Meddelande från Styrelsen

Inlägg av Stingray »

Nu har styrelsen tröttnat på alla dessa personangrepp på medlemmar som arbetar helt ideellt för klubben. Det ena lågvattenmärket efter det andra passeras.

Normalt kan man skratta och småle åt de stick och kommentarer som förekommer mellan olika debattörer på forumet och då i den förståelsen att det är i meningen rått men hjärtligt. Men att i offentligheten kasta ur sig kommentarer om personer och totalt sänka deras självförtroende och lust att överhuvudtaget jobba vidare med klubben då har ni passerat anständighetsnivån.

Codex, ja men fortfarande kan man väl begära att människor inte ska behöva känna sig påhoppade och verbalt nedslagna på gränsen till medial tortyr. Om det nu finns värre forum än CCS’s varför måste vi närma oss dessa.

Dessutom framgår det inte vilka av er som är medlemmar eller inte av er som skriver vilket gör mig än mer trött på påhoppen om det visar sig vara från icke medlemmar.

Det finns stor risk att ni med detta har saboterat för er själva att få den typ av reportage och artiklar som ni efterfrågar för vem har ork och lust att skriva efter detta. Eftersom klubben har lyssnat och förstärkt redaktionen för dessa era tidigare synpunkter skjuter ni er själva i fötterna med dessa påhopp. Även generellt vem vill jobba ideellt för klubben om man hela tiden är utsatt för risken att bli påhoppad på detta sätt. Det är ju inte första gången det händer.

Janne gick in för detta med största entusiasm och med många timmar nedlagda. Likaså många andra som jobbar med klubbarbetet. Jag tycker att ni skyldiga Janne en stor ursäkt!!

Det må väl vara upp till varje individ att själv bestämma över hur han eller hon skalla utöva sin hobby utan att bli uthängd och förnedrad.

Vilka av er är nu beredda att ta pennan och skriva de reportage som behövs till tidningen? Vilka av er kan tipsa om lämpliga Corvette-bilar att göra reportage om? Nej, jag begär inte att ni ska veta och kunna allt detta, men någon liten ide borde ni i alla fall ha?

Klubben och dessa olika funktioner har aldrig varit eller kommer aldrig att vara rädd för konstruktiv kritik. Med konstruktiv kritik menas underbyggd och något sånär genomtänkt. Den skall då riktas i första hand till berörda personer eller funktioner dvs som i detta fall redaktionen. Men personangrepp som det har blivit i denna tråd (Den tråden som varit aktuell, Admins anmärkning) kommer vi inte att acceptera en gång till då kommer tråden att stängas omgående!!!

/// Styrelsen
RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE

Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com

http://www.classiccarsandcustoms.se

http://www.youtube.com/ledberg

Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Styrelsen
Nykomling
Nykomling

Re: Meddelande från Styrelsen

Inlägg av Styrelsen »

Om Ingo har noterat att vi har ett ny forum version har han skanske oxå sett att man behöver regga om sig för att komma in igen.
Inlägget från styrelsen var inte skrivet via ombud utan enbart placeringen på forumet, detta för att jag snabbt skulle få ut det. Jag har följt era diskussioner på forumet under ett antal år vilket oxå framgår av mitt inlägg och ser hur både diskussioner och ämnen varierar. Dvs helt uppdaterad!!!

/// Ingvar
COOLMACHINE
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av COOLMACHINE »

Nu tycker jag att det här har gått för långt,vad är det ni klagar på igentligen? Jag tycker att styrelsen gör ett bra jobb, och föresten, ni som inte är medlemmar och inte är med och betalar för den här verksamheten tycker jag ska hålla en lägre profil, inga medlemsavgifter ingen versamhet, så enkelt är det :(
Thumbs Up!
Pedal Down!

"No one shall leave this earth, without ever owning a Corvette"
Masterworks
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av Masterworks »

COOLMACHINE skrev:Nu tycker jag att det här har gått för långt,vad är det ni klagar på igentligen? Jag tycker att styrelsen gör ett bra jobb, och föresten, ni som inte är medlemmar och inte är med och betalar för den här verksamheten tycker jag ska hålla en lägre profil, inga medlemsavgifter ingen versamhet, så enkelt är det :(
Varför det?

Om du läser så ser du ju vad det klagas på och det e ju även medlemar som har åsikter!

Om du nu har missat det så är det hur detta forumet sköts och när någon har åsikter om CCS
och/eller CM så tystas det gärna ner, fast nu tycker jag att det ser ganska bra ut då även
styrelse och redaktör har visat sig här och det förs en dialog på en bra nivå!

Att icke medlemar ska hålla en lägre profil, vad grundar du det på?
Varför göra något idag som man kan göra imorgon?
Länk:
Garaget!
Film!
Burnis!
Drar iväg!
COOLMACHINE
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av COOLMACHINE »

Masterworks skrev:
COOLMACHINE skrev:Nu tycker jag att det här har gått för långt,vad är det ni klagar på igentligen? Jag tycker att styrelsen gör ett bra jobb, och föresten, ni som inte är medlemmar och inte är med och betalar för den här verksamheten tycker jag ska hålla en lägre profil, inga medlemsavgifter ingen versamhet, så enkelt är det :(
Varför det?

Om du läser så ser du ju vad det klagas på och det e ju även medlemar som har åsikter!

Om du nu har missat det så är det hur detta forumet sköts och när någon har åsikter om CCS
och/eller CM så tystas det gärna ner, fast nu tycker jag att det ser ganska bra ut då även

Läs sista meningen i mitt inlägg!
Thumbs Up!
Pedal Down!

Masterworks
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av Masterworks »

COOLMACHINE skrev:
Masterworks skrev: Varför det?

Läs sista meningen i mitt inlägg!
"Ingen verksamhet"?
Det här e ett öppet forum där ALLA har rätt att yttra sig
på sammavilkor!
Länk:
Garaget!
Film!
Burnis!
Drar iväg!
COOLMACHINE
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av COOLMACHINE »

Vad jag menar är att, om ingen betalar så finns inget forum att yttra sig i, eller ?
Thumbs Up!
Pedal Down!

Masterworks
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av Masterworks »

COOLMACHINE skrev:Vad jag menar är att, om ingen betalar så finns inget forum att yttra sig i, eller ?
Precis, då måste icke medlemar få säga hur dom ser på klubben
och kanske få klarhet i hur det funkar eller bidra till förbättringar!

Det e så man får fler nöjda medlemar som är betalande, jag gick ur
klubben för att jag tycker att den verkar för mossig men vill gärna
se att den moderniseras och då kommer jag garanterat bli medlem igen!
Länk:
Garaget!
Film!
Burnis!
Drar iväg!
Stingray
Admin
Admin
Kontakt:

Inlägg av Stingray »

Masterworks skrev: "Ingen verksamhet"?
på sammavilkor!

Vad grundar du det på? Det är HELT FEL. Ingen som inte är medlem i klubben har rätt att kritisera klubbens eller ledningens ideella arbete. Delvis, för att man inte är insatt, man är inte med på klubbens aktiviteter.

Detta är ett FORUM för MEDLEMMAR i CCS. Det är jag som har sett till att den är öppen för alla som är intresserade, men forumet är INTE till för att man ska spy galla över dom som jobbar ideellt, oavsett vad det gäller, ni kan hålla till på Flashback eller Zatzy eller nåt annat forum.

Gå med i klubben, kom på årsmötena så har ni all rätt att kritisera och komma med förslag. MEN med vett och etikett, något som flera här verkar sakna.

ETT Mycket bra exempel på åsikter som ni INTE HAR KOLL PÅ, är just styrelsens inlägg här som några ansåg vara gjorda av ombud, alltså mig.

Nu var ju någon så intelligent att han faktiskt fattade precis vad som hade hänt, att forumet var nytt och att styrelsen inte var reggad, därför bad dom mig att lägga in den texten så att ni skulle kunna läsa den asap.

Summer on Wheels

Masterworks
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av Masterworks »

Stingray skrev:
Masterworks skrev: "Ingen verksamhet"?
på sammavilkor!

Vad grundar du det på? Det är HELT FEL. Ingen som inte är medlem i klubben har rätt att kritisera klubbens eller ledningens ideella arbete. Delvis, för att man inte är insatt, man är inte med på klubbens aktiviteter.

Detta är ett FORUM för MEDLEMMAR i CCS. Det är jag som har sett till att den är öppen för alla som är intresserade, men forumet är INTE till för att man ska spy galla över dom som jobbar ideellt, oavsett vad det gäller, ni kan hålla till på Flashback eller Zatzy eller nåt annat forum.

Gå med i klubben, kom på årsmötena så har ni all rätt att kritisera och komma med förslag. MEN med vett och etikett, något som flera här verkar sakna.

ETT Mycket bra exempel på åsikter som ni INTE HAR KOLL PÅ, är just styrelsens inlägg här som några ansåg vara gjorda av ombud, alltså mig.

Nu var ju någon så intelligent att han faktiskt fattade precis vad som hade hänt, att forumet var nytt och att styrelsen inte var reggad, därför bad dom mig att lägga in den texten så att ni skulle kunna läsa den asap.

Hmm... Tyckte du skrev att du ville ha ett öppet forum, men gillar du inte mina åsikter så får du säga det rakt ut
och sedan stänga av mig då och kanske hela det öppna forumet, du fick ju faktiskt mig att gå ur klubben
och med din inställning så e väll risken ganska uppenbar att andra följer mig?

Jag har åsikter och e dom felaktiga så rätta mig gärna så att jag vet att jag har fel
men be mig inte sitta i det tysta och se på när jag tycker att nått går att förbättra/utveckla!
Länk:
Garaget!
Film!
Burnis!
Drar iväg!
Bove
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Bove »

Hänvisar till mitt inlaägg Nr 31 i "Strandbergs Journalen" angående angående ämnet i denna tråd.Jag stöder styrelsens helt även i denna debatt,samt hoppas att gnällspikarna på forumet träder fram och själva presterar lite idiellt arbete.Bästa Corvettehälsningar från en medlem och distriktsrepresentant i ett av våra distrikt.
Mange_C5
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Mange_C5 »

Bove skrev:Hänvisar till mitt inlaägg Nr 31 i "Strandbergs Journalen" angående angående ämnet i denna tråd.Jag stöder styrelsens helt även i denna debatt,samt hoppas att gnällspikarna på forumet träder fram och själva presterar lite idiellt arbete.Bästa Corvettehälsningar från en medlem och distriktsrepresentant i ett av våra distrikt.
Vad är din referens på en gnällspik?
Personangrepp mm har diskuteras och den allmäna tanken är nog alla överrens (och förbi) om att det inte skall förekomma.
Vet inte vilka du anser vara gnällspikar men mitt namn är Magnus Bengtsson medlem 2443 sist jag kollade på medlemskortet.
Nu, vem är du som skapar en (spök?)profil (som Admin jagat tidigare) för att sedan såga de som tycker annorlunda än du?

Men du är ändå hjärtligt välkommen till forumet trots att jag inte hållit med dej de senaste minuterna! :wink:
Senast redigerad av Mange_C5 den fre jan 09, 2009 19:47, redigerad totalt 1 gånger.
Magnus, C5 Z06 Roadsport/405hk med väghållning och aero

Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong
Masterworks
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av Masterworks »

Bove skrev:Hänvisar till mitt inlaägg Nr 31 i "Strandbergs Journalen" angående angående ämnet i denna tråd.Jag stöder styrelsens helt även i denna debatt,samt hoppas att gnällspikarna på forumet träder fram och själva presterar lite idiellt arbete.Bästa Corvettehälsningar från en medlem och distriktsrepresentant i ett av våra distrikt.

Fd. medlem 2426, Patrik Nikolic, Stockholm! Trodde oxå att personangrepps frågan var utagerad?

Jag har presterat en av dom mest besökta projekttrådarna på detta forum,
har även skapat en manual hur man lagar lyktmotorerna på C4an med bilder och tips!

Vill nån skriva om min bil så kan jag tillhandahålla högupplösta
bilder och den information som kan tänkas behövas!
Länk:
Garaget!
Film!
Burnis!
Drar iväg!
Stingray
Admin
Admin
Kontakt:

Inlägg av Stingray »

MASTERWORKS:
DU får gärna ha synpunkter på både det ena och det andra MEN, lägg fram dom sakligt och med vett och etikett. Ibland låter du som en gnällig kärring med dina inlägg. Min högst personliga åsikt. Sen tycker jag att du INTE ska citera varenda inlägg du svarar på, det bli bara kilometerlånga scroll lister då. Om min sätt att sköta forumet fick dig att gå ur klubben, då är det bara tragiskt.

BOVE:
Var snäll och fyll i uppgifterna i din profil: FRÅN, INTRESSEN och SYSELSÄTTNING annars riskerar din profil att avvaktiveras.

Summer on Wheels

Masterworks
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av Masterworks »

Stingray skrev:MASTERWORKS:
DU får gärna ha synpunkter på både det ena och det andra MEN, lägg fram dom sakligt och med vett och etikett. Ibland låter du som en gnällig kärring med dina inlägg. Min högst personliga åsikt. Sen tycker jag att du INTE ska citera varenda inlägg du svarar på, det bli bara kilometerlånga scroll lister då. Om min sätt att sköta forumet fick dig att gå ur klubben, då är det bara tragiskt.
Sorry för citaten men jag tycker det är viktigt o veta vem man svarar, ang vett o etiket så e jag jäkligt noga med det
och missar jag det så peka på felen så åtgärdar jag dom genast!

Om att gå ur klubben, Jag tyckte oxå att det var tragiskt och jag funderade mycket på det innan jag gick ur!

Gnällig kärring har jag nog aldrig blivit kallad förr, sitter oftast med ett leénde på läpparna
och ser possitivt på det mästa men du framkallar en viss irritation med din översittar ton, min personliga
åsikt som jag kanske e ensam om, skulle nog tycka det var kul o gnabbas lite irl med dig! hehehe... :wink:
Länk:
Garaget!
Film!
Burnis!
Drar iväg!
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av Ingo »

Styrelsen skrev:Om Ingo har noterat att vi har ett ny forum version har han skanske oxå sett att man behöver regga om sig för att komma in igen.
Inlägget från styrelsen var inte skrivet via ombud utan enbart placeringen på forumet, detta för att jag snabbt skulle få ut det. Jag har följt era diskussioner på forumet under ett antal år vilket oxå framgår av mitt inlägg och ser hur både diskussioner och ämnen varierar. Dvs helt uppdaterad!!!

/// Ingvar
Nix det har jag inte märkt,men det är väl i och för sig en rensningsfunktion för att bli av med inaktiva användare.
Men om du och andra är här tycker jag att alla tjänar på att ni ger er tillkänna,och har en åsikt.
Det blir så patetiskt när det ska försvaras genom ombud..
Men när det gäller pudelns kärna i den här debatten håller jag med redaktör och styrelse.
Antar att det är ytterst få som är engagerade och lämnar in material,så då blir det att publicera det som finns,och tidningen har väl ändå inte blivit sämre i varje fall.
Skriv svar