Vattenpumpsfråga

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
Användarens profilbild
Mange85
Rookie
Rookie

Vattenpumpsfråga

Inlägg av Mange85 »

Håller på och byter optispark och har upptäckt att axeln som driver vattenpumpen är lite glapp. Ska det vara så eller är det dags att byta typ packbox.
Man vill ju gärna vara på den säkra sidan innan man monterar ihop allt :P

Gjorde en liten video som visar hur det ser ut, och la till lite frän musik :mrgreen:
http://www.youtube.com/watch?v=clnBtu9ET58
Corvette c4 ´94 6vxl
Användarens profilbild
Peter sp2000
Rookie
Rookie

Re: Vattenpumpsfråga

Inlägg av Peter sp2000 »

Hej!
I dina situation hade jag bytt vattenpumpen i allafall,skulle den börja läcka så kommer det med stor sannolikhet att komma vatten på optisparken och följden blir att du får byta den igen.
Jab betalade ca 2300 för en ny vatten pump.
MVH Peter GBG
Corvette Cab-92-Aut
bigmoose
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av bigmoose »

Hejsan! Gå in på www. rockauto.com där har dom alt du behöver till din bil,jag handlar själv där.Det är lätt att hitta det man söker ,snabba leveranser ca:en vecka,bra priser trots Dollarkursen.Gör så här öppna hemsidan klicka på chevrolet, sedan på årsmodell, sen corvette ,och till sist cooling system här har du vattenpumpar att välja på. MVH Bigmoose 8)
Användarens profilbild
Mange85
Rookie
Rookie

Inlägg av Mange85 »

Peter sp2000 skrev:Hej!
I dina situation hade jag bytt vattenpumpen i allafall,skulle den börja läcka så kommer det med stor sannolikhet att komma vatten på optisparken och följden blir att du får byta den igen.
Jab betalade ca 2300 för en ny vatten pump.
MVH Peter GBG
Japp har funderat på det, får se hur jag gör.

bigmoose skrev:Hejsan! Gå in på www. rockauto.com där har dom alt du behöver till din bil,jag handlar själv där.Det är lätt att hitta det man söker ,snabba leveranser ca:en vecka,bra priser trots Dollarkursen.Gör så här öppna hemsidan klicka på chevrolet, sedan på årsmodell, sen corvette ,och till sist cooling system här har du vattenpumpar att välja på. MVH Bigmoose 8)
Tack för sidan. Men själva vattenpumpen är alltså inte glapp utan fungerar som den ska. Det har inte heller läckt nånting från "weep hålet" Det är bara axeln som går ut ifrån motorn som man trär in vattenpumpen på som är sådär "glapp" men det kanske ska vara så.
Ingen som vet alltså?
Corvette c4 ´94 6vxl
Skriv svar