Insug.
-
- Corvettefanatiker
Re: Insug.
Hejsan Hudik !
Jag köpte ett Vortex insug av vette.se i vintras, fast till en C4 LT1, men
funktionen är nog densamma. Jag tycker i alla fall att gasresponsen är
betydligt bättre + att den går bättre ! Kall insugsluft måste vara bättre
än varm !
Peter A / C4-93 cab
Jag köpte ett Vortex insug av vette.se i vintras, fast till en C4 LT1, men
funktionen är nog densamma. Jag tycker i alla fall att gasresponsen är
betydligt bättre + att den går bättre ! Kall insugsluft måste vara bättre
än varm !
Peter A / C4-93 cab
Peter: Är det ett sånt filter du måste olja in först? Känns lite vanskligt ifall det lossnar nån oljedroppe och skadar elektroden längre in? 22hk anges på hemsidan. Tycker oxå det låter intressant..
MVH Conan999
Conan999 skrev:Peter: Är det ett sånt filter du måste olja in först? Känns lite vanskligt ifall det lossnar nån oljedroppe och skadar elektroden längre in? 22hk anges på hemsidan. Tycker oxå det låter intressant..
mm 22 hk xtra på ett "luftfilter" byte

c5 z06 2002
A&A kompressor
pfadt co
B&M ss
cartec xtreme koppling
alu sh
Lg longtubes
tyvärr såld nu
Blev nyss med c6 z06
PFADT
Akrapovic
OZ
Cammotion
A&A kompressor
pfadt co
B&M ss
cartec xtreme koppling
alu sh
Lg longtubes
tyvärr såld nu

Blev nyss med c6 z06

PFADT
Akrapovic
OZ
Cammotion
-
- Corvettefanatiker
Hejsan !
Luftfiltret behöver man inte olja in ! Sen hur många hk + det blir är
kanske inte det viktigaste, utan det är nog att man själv märker att
bilen går bättre !
Peter A / C4-93 cab
Luftfiltret behöver man inte olja in ! Sen hur många hk + det blir är
kanske inte det viktigaste, utan det är nog att man själv märker att
bilen går bättre !
Peter A / C4-93 cab
Alla effektsiffror som står vid produkter är tillverkarnas egna siffror, verkliga siffror är alltid lägre - jag har hittills inte sett/kört någon produkt på dynon som levt upp till vad som sägs.puramuk skrev:Conan999 skrev:Peter: Är det ett sånt filter du måste olja in först? Känns lite vanskligt ifall det lossnar nån oljedroppe och skadar elektroden längre in? 22hk anges på hemsidan. Tycker oxå det låter intressant..
mm 22 hk xtra på ett "luftfilter" bytenäää sluta tro på reklamen som dom där tillverkarna uppger,är helt säker på att du inte får 22 hk.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Vette Anders: Du som håller på med detta hela dagarna och troligen testar många bilar, vilket filter tycker du funkar? eller är det bara bortkastade pengar. Du kanske kan rekommendera något som du testat ut och funkar bra.
Tror att det är många med mig som sitter och tittar på din sida och funderar i vilken ände man ska börja.
Tacksam för svar.
Tror att det är många med mig som sitter och tittar på din sida och funderar i vilken ände man ska börja.
Tacksam för svar.
På C5'an är VaraRam fortfarande det bästa, på C6'an är det Callaway Honker. Insug + headers+ avgassystem ger med mappning ca 35hk mer på bakhjulen (ca 40hk i motorn)Hudik skrev:Vette Anders: Du som håller på med detta hela dagarna och troligen testar många bilar, vilket filter tycker du funkar? eller är det bara bortkastade pengar. Du kanske kan rekommendera något som du testat ut och funkar bra.
Tacksam för svar.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
Intressant tråd. Min bil är helt original och funderar på att börja med några "lättare ingrepp". Såg att man måste ta bort öglan fram om man skall montera Vararam? Är det kapen som gäller då?
MVH Conan999