extra bromsljus

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
bigmoose
Corvettefantast
Corvettefantast

extra bromsljus

Inlägg av bigmoose »

Hej.jag har tänkt montera ett extra bromsljus av diodtyp.Frågan lyder. Är det bara att koppla kablarna på bilens ena bromsljus för att få det till att funka :?:
GTA
Corvettefantast
Corvettefantast

Re: extra bromsljus

Inlägg av GTA »

tar du ström från någon av sidorna får du även med blinkersen. ta istället från bromslyset i mitten. (USA modell)
Corvette C4 -94 6vxl
Http://www.corvetteGTA.tk
bigmoose
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av bigmoose »

GTA skrev:tar du ström från någon av sidorna får du även med blinkersen. ta istället från bromslyset i mitten. (USA modell)
jag har inget bromsljus i mitten! men jag vill ha ett placerad högt i bakrutan.Bilen är försvenskad sedan 1988,kan jag ta ström från ena bromsljuset till det nya :?: :?:
Torsten
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Torsten »

Det är ju synd att förfula en Corvette med sånt .............
bigmoose
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av bigmoose »

Torsten skrev:Det är ju synd att förfula en Corvette med sånt .............
det finns många Corvettar med högt placerade bromsljus! tycker du att alla dessa är fula :?: Det handlar främst om säkerhet mot att bli påkörd bakifrån i stadstrafik(kökörning) då förare av svenssonbilar är vana att se 3 bromsljus som då betyder att nu måste jag nog stanna.Tllbaka till min fråga så tror jag att det går att placera bromsljuset ganska diskret på bakrutan, men kan jag ta strömmen från ett av stoppljusena :?:
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av Ingo »

Har du helröda baklysen kan du inte ta från ett av bromsljusen bak,utan måste ta ström före rattstången.
Har du gul blinkers så borde det gå att ta från ett bromsljus,men det är bara att räkna,mot hur stor säkringen är..
bigmoose
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av bigmoose »

Ingo skrev:Har du helröda baklysen kan du inte ta från ett av bromsljusen bak,utan måste ta ström före rattstången.
Har du gul blinkers så borde det gå att ta från ett bromsljus,men det är bara att räkna,mot hur stor säkringen är..
jag har gula blinkers,testar att ta ström från ett bromsljus tackar för svaret 8)
Skriv svar