Har nyss blivit ägare till en Corvette C5 -01 med original stereon + cd växlare.
När man spelar musik så skrapar det lite i högtalarna, inte mycket men tillräckligt för att det skall vara störande.
Det skrapar i både höger och vänster högtalare.
Jag tycker det låter som att det skulle vara dåliga anslutningar någonstans, antingen i kabelkontakterna eller lödningarna på huvudenhetens kretskort. enkelt att kolla och åtgärda om man bara vet hur man skall demontera huvudenheten ifrån bilen.
Hur går man tillväga för att demontera stereon?
Finns det något standard fel på dessa stereoapparater som liknar mitt problem?
Original stereon
Re: Original stereon
Hej. Det verkar som det finns en del Corvetter med detta problem, inklusive min. Jag forskat lite i detta men har inte blivit klok än. Tror man får ta bort hela dörrsidan o kolla kontakter, slutsteg mm.
MVH Conan999
Ok.. Får plocka loss i bägge ändar och mäta med megaohm mätare, så man kan utesluta dålig kontakt någonstans i kabellaget.
Kopplings schema skulle vara bra att ha, så man vet att allt är frånskilt innan man skickar på med 1000 volt ifrån megen.
Kopplings schema skulle vara bra att ha, så man vet att allt är frånskilt innan man skickar på med 1000 volt ifrån megen.
FLNZ: Tala gärna om ifall du hittar problemet. Själv har jag inte tid just nu att undersöka detta eftersom vi har fullt upp med att byta kök 
MVH Conan999
Antar att du läst senaste CM, där har du en artikel om byte av Stereo.
Kom ihåg att det tydligen sitter separata förstärkare vid dörrhögtalarna.
Kom ihåg att det tydligen sitter separata förstärkare vid dörrhögtalarna.
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug