Vad betyder koderna?
-
- Corvetteälskare
- Kontakt:
Vad betyder koderna?
Så här står det i min vänsta A-stolpe:
Trim: 592 67L
...vad betyder det?
Janne
Trim: 592 67L
...vad betyder det?
Janne
Spruckna kolvar (bytta!), spruckna svetsar i ramen (fixat!), trasig glasfiber, fel bak-bumper och möglig inredning, men i övrigt en pärla! Corvette -79
-
- Corvetteälskare
- Kontakt:
Ja just ja, det stod nog paint över 67L...
Jo, är säker på att det står 67L ...vad kan det betyda att den koden inte finns för 79? ...vart kollar du sånt?
Off topic: Hittade ett reservhjul där bak, lär vara orginal fälg och däck, för det var GAMMALT!
Janne
Jo, är säker på att det står 67L ...vad kan det betyda att den koden inte finns för 79? ...vart kollar du sånt?
Off topic: Hittade ett reservhjul där bak, lär vara orginal fälg och däck, för det var GAMMALT!

Janne
Spruckna kolvar (bytta!), spruckna svetsar i ramen (fixat!), trasig glasfiber, fel bak-bumper och möglig inredning, men i övrigt en pärla! Corvette -79
Ursäkta!
I Black Book står att kod 82 "Corvette Dark Brown" också kan kodas 67
Den färgen är gjord i 4053 st av totalt 53807 exemplar
Kan tänka mig den bruna färgen är jäkligt snygg/elegant även om jag nu är mycket förtjust i Gult
Manny Jägerfäld "Redaktör´n för tidningen (se övriga klubbkontakter) Köpte jag min Black Book ifrån. kontakta honom. Där har du en hel del intressanta fakta om alla modeller.
Jo ja vet, hittade också ett däck bak som hade exploderat. Blir lite sugen på att skaffa Rally wheels
I Black Book står att kod 82 "Corvette Dark Brown" också kan kodas 67
Den färgen är gjord i 4053 st av totalt 53807 exemplar
Kan tänka mig den bruna färgen är jäkligt snygg/elegant även om jag nu är mycket förtjust i Gult

Manny Jägerfäld "Redaktör´n för tidningen (se övriga klubbkontakter) Köpte jag min Black Book ifrån. kontakta honom. Där har du en hel del intressanta fakta om alla modeller.
Jo ja vet, hittade också ett däck bak som hade exploderat. Blir lite sugen på att skaffa Rally wheels
548/Ornet
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
-
- Corvetteälskare
- Kontakt:
Har bara hittat en enda bild på "Corvette Dark Brown" på hela internet och det är en thumbnail dessutom!
Håll tillgodo!

Tror inte det blir någon orginalrenovering för mig!
...just nu är jag så insnöad på att göra bilen mattsvart med kromfägar och krom-hooker-sidepipes!
Janne
Håll tillgodo!

Tror inte det blir någon orginalrenovering för mig!

Janne
Senast redigerad av janbanan24 den ons okt 13, 2004 15:43, redigerad totalt 1 gånger.
-
- Corvetteälskare
- Kontakt:
Ja, jag har fotat litegrann, men fas 1 för mig nu är att få bilen genom reg-besiktningen, sen kommer nog bilen få vila ett bra tag tills badrum med bastu är klart!
...och då är det säkert vår, och dags att börja på altanbygget man också lovat frugan!
Janne

Janne
Senast redigerad av janbanan24 den ons okt 13, 2004 18:47, redigerad totalt 1 gånger.
-
- Corvetteexpert
Kan inte hon hjälpa dej med Corvetten då?janbanan24 skrev:Ja, jag har fotat litegrann, men fas 1 för mig nu är att få bilen genom reg-besiktningen, sen kommer nog bilen få vila ett bra tag tills barum med bastu är klart!...och då är det säkert vår, och dags att börja på altanbygget man också lovat frugan!
![]()
![]()
Janne

Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
-
- Corvetteälskare
- Kontakt:
Ja, jag började undra hur du kunde hinna ta tag i sa mycket pa en gang. Trodde du skickat iväg frugan pa semester eller liknande och passade pa att jobba med bilen sa mycket som möjligt...Ja, jag har fotat litegrann, men fas 1 för mig nu är att få bilen genom reg-besiktningen, sen kommer nog bilen få vila ett bra tag tills barum med bastu är klart!

/Roger