Hejsan gott folk.Min fråga är,var kan jag köpa stötdämpare till ett bra pris det är till en -84 bak kanske har någon av er ett par liggande på hyllan i garaget det är samma dämpare T.O.M -87.PS har besiktigat idag med anmärkning på slitna bromsbelägg bak annars inget,trodde att dom skulle säga något om mina röda sidomarkeringslampor bak men nej ingenting MVH Bigmoose
det måste finnas stötdämpare som är till andra bilmodeller som även passar till corvette -84 T.o.m -87 bak, i så fall vilket bilmärke hoppas att någon vet mer om detta
Köpte alla fyra till min från Norrlands Custom för några år sedan.
Det var 'Heavy Duty' gasdämpare av okänt märke.
Det blev ungefär 1000:- inklusive frakt om jag kommer ihåg rätt.
bigmoose skrev:det måste finnas stötdämpare som är till andra bilmodeller som även passar till corvette -84 T.o.m -87 bak, i så fall vilket bilmärke hoppas att någon vet mer om detta
Har hört om folk som skruvat dit SAAB-dämpare på Corvetter. Kommer dock inte ihåg årsmodell eller om fram/bak... Åk till Biltema o kolla/smygmät...
1971 Coupe, 496, 4-vxl. 1996 Coupe, LT4, 6-vxl, J55-bromsar, 285/35-18 på svarta C5 Z06-fälgar. Tidigare: 1992 Coupe LT1, aut, FX3-dämpare, J55-bromsar, 275/40-17. 1987 Coupe TPI, 4+3, 275/35-17 och 315/35-17. 1989 Coupe TPI, 6-vxl.
Tackar för tipsen,ska ringa Norrlands custom. SAAB dämparna är dom som sitter bak fram är det fjäderben ska luska lite hos GM i Ängelholm .Kom gärna med fler förslag om någon sitter inne med nåt.MVH Bigmoose