Om jag förstår det rätt så ska jag nog välja V-3 eftersom den är självsmörjande om jag förstått vette.se rätt. Å det verkar ju vara smidigast.
men det finns ju 2 olika att välja mellan Si-Trim eller T-Trim? vad ska man välja?
V3 Si trim räcker mer än väl till, V1 T-trim behövs bara om du har stor motorvolym och/eller vill ladda mer än 10psi. Observera att T-trim modellen är en V1a och behöver extern smörjning.
V3 Si-trim
Max Speed: 52000 RPM
Max Boost: 22 PSI
Max Flow: 1150 CFM
Max Power: 775 HP
Peak Efficiency: 78%
V1 T-trim
Max Speed: 55000 RPM
Max Boost: 26 PSI
Max Flow: 1200 CFM
Max Power: 825 HP
Peak Efficiency: 73%
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
brainstorm skrev:Tack för svaret vette. Då får det bli ett V-3 Si-Trim
Angående Supercharger Pulley: är det 3,6 " jag ska välja? Det står att det är rekomenderat till LS1.
Å sen angående 8-Rib Upgrade, så ska jag inte välja den då jag fått veta att bilen har 6-Rib som standard å det ska räcka.
3.8" pulley ger 6psi, 3.6" ger omkring 8.5psi. Du ska absolut inte gå över 10psi på en helt originalmotor. 8-rib är bara för de som har byggd motor och ska ladda mycket.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
brainstorm skrev:Tack för svaret vette. Då får det bli ett V-3 Si-Trim
Angående Supercharger Pulley: är det 3,6 " jag ska välja? Det står att det är rekomenderat till LS1.
Å sen angående 8-Rib Upgrade, så ska jag inte välja den då jag fått veta att bilen har 6-Rib som standard å det ska räcka.
3.8" pulley ger 6psi, 3.6" ger omkring 8.5psi. Du ska absolut inte gå över 10psi på en helt originalmotor. 8-rib är bara för de som har byggd motor och ska ladda mycket.
OK, då blir det V-3 Si-Trim, 3,6" och 6-Rib.
Är det något mer jag kommer att behöva att ha?
om du har automat så förstärk den innan du monterar kompressorn, du får vara glad om du kommer 50mil annars.
Jag rekommenderar alltid att sätta in en aluminumkylare som har ungefär dubbla kylkapaciteten mot original, Andy på A&A fixar rätt kylare till dig utan problem. Dvs tänk på att originalkylaren är dimensionerad för originaleffekten och att du dessutom sätter en stor intercooler framför kylaren vilket försämrar luftflödet avsevärt.
När du har allt nere så ta bort så mycket täckande plast som möjligt från fläktpaketet för att förbättra luftflödet, fläktarnas funktion blir llite sämre men det märks knappt.
vette.se skrev:om du har automat så förstärk den innan du monterar kompressorn, du får vara glad om du kommer 50mil annars.
Jag rekommenderar alltid att sätta in en aluminumkylare som har ungefär dubbla kylkapaciteten mot original, Andy på A&A fixar rätt kylare till dig utan problem. Dvs tänk på att originalkylaren är dimensionerad för originaleffekten och att du dessutom sätter en stor intercooler framför kylaren vilket försämrar luftflödet avsevärt.
När du har allt nere så ta bort så mycket täckande plast som möjligt från fläktpaketet för att förbättra luftflödet, fläktarnas funktion blir llite sämre men det märks knappt.
Kylaren väntar jag med, Kör inte på bana å kör inte så galet annars.
Mest ute efter ljudet och om det glider in någon bil brevid vid stoppljuset
Det blir nog du som kommer att få montera grejerna till våren om vi kan komma fram till ett bra pris