Sitter här med handpenning i handen och tänker att jag måste få tacka alla er som varit och blivit en del av mitt liv. Allt tack vare en bil!
Kommer aldrig glömma när jag efter nära 2 års letande fick höra av Kai Assarsson att Claes Parkner hade just en svart BB, trimmad och att han tänkte sälja. Fick numret och ringde upp. Claes som e en supertrevlig och snäll gentleman förklara ett och annat för en novis yngling och jag sa: Jag tar den! Men jag har ju inte sagt vad jag ska ha sa han.. och du har ju inte sett den! Ok... när kan jag se den?
ca 1månad senare va den min. Jag va helt klart styggaste killen i världen när jag gled på min vette hehe så small det. 3månader efter inköp totalrasade motorn. Mitt liv gick i spillror men Claes hjälpte mig på många sätt och de ska han ha all creds för! Tyvärr rann hela 2003 och 2004 iväg på grund av en riktig bilskojare som ville ha förskottsbetalning och sen till min förvåning hade sålt min förgasare!!!
Klubben skulle man ju gå med i... och med min nya 502a kom jag iväg på sommarmöte i Ronneby 2005(?) och fick träffa underbara Lars J och Terner! Fick också lära känna Tommy lite. Va de 350 corvetter i caravan eller 500? Kändes som flera 1000 hehe och vad vore inte ett corvettemöte med alla dessa entusiaster utan hamburgegrillning!
2008 fick jag fint besök av flera härliga corvettefanatiker hemma på uppfarten och vi sa att vi skulle göra om det… men IRL kom ivägen.
Jag får tacka er alla för härliga minnen från de träffar jag besökte och framförallt vill jag tacka för alla underbara stunder vid detta forum som ni alla har bidragit till! Nog va det allt kuligare förr men snart med nya admins så kanske det kan bli fart här igen! Ta väl hand om er alla tills jag får köpt en ny vette om några år! Då dyker jag garanterat upp som gubben i lådan! Och har ni vägarna förbi så e det ett måste att komma in och säga hej! Ni får då gärna ställa eran bil här med nycklarna i…