Tack corvetteforumet och corvetteklubben!

Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
Chrillothekid
Corvettefantast
Corvettefantast

Tack corvetteforumet och corvetteklubben!

Inlägg av Chrillothekid »

Ja då va man utan corvette! :cry: En 7 årig resa med en massa massa härliga minnen. :roll:
Sitter här med handpenning i handen och tänker att jag måste få tacka alla er som varit och blivit en del av mitt liv. Allt tack vare en bil! :)

Kommer aldrig glömma när jag efter nära 2 års letande fick höra av Kai Assarsson att Claes Parkner hade just en svart BB, trimmad och att han tänkte sälja. Fick numret och ringde upp. Claes som e en supertrevlig och snäll gentleman förklara ett och annat för en novis yngling och jag sa: Jag tar den! Men jag har ju inte sagt vad jag ska ha sa han.. och du har ju inte sett den! Ok... när kan jag se den? :D

ca 1månad senare va den min. Jag va helt klart styggaste killen i världen när jag gled på min vette hehe så small det. 3månader efter inköp totalrasade motorn. Mitt liv gick i spillror men Claes hjälpte mig på många sätt och de ska han ha all creds för! Tyvärr rann hela 2003 och 2004 iväg på grund av en riktig bilskojare som ville ha förskottsbetalning och sen till min förvåning hade sålt min förgasare!!! :x Fick jobba en del på att få min bil till fantastiska Jonas på JB Racing. Han och Janne har hjälpt mig genom åren och varit fantastiska!

Klubben skulle man ju gå med i... och med min nya 502a kom jag iväg på sommarmöte i Ronneby 2005(?) och fick träffa underbara Lars J och Terner! Fick också lära känna Tommy lite. Va de 350 corvetter i caravan eller 500? Kändes som flera 1000 hehe och vad vore inte ett corvettemöte med alla dessa entusiaster utan hamburgegrillning! 8) Underbart hotell, fint väder och ... ja ... WOW! Sen att hastighetsmätarn pajade då och är nu, 5 år senare på g att lagas kanske har med minnen att göra? hehe Keller och Christian dök in i mitt liv som 2 härliga vänner då man började intressera sig för racing! Det blev nått blackrace och några återkommande EDPS där jag körde 11,03 som bäst. Växellådan slirade och 2008 satte jag in en ny. Dags för some seriously racing here!! Men tyvärr 2008 va det dop samma dag som EDPS och allt som bara kunde gå fel gjorde så. Säkringen till lustgasen hade jag plockat ur och satt i till stereon som pajjat. Hade ingen reserv så jag knyckte den till torkan. Den används ju inte tänkte jag. Men där på låg ju kylfläktarna!!!! Väl framme vid start gick ju tempen upp ... shit! Inte bra det heller. Hinner jag ett race till tänkte jag... motorn fick svalna lite och jag fick låna en massa säkringar av andra corvettevänner! Kanon! Ett race hinner jag snabbt innan det bär iväg hemmåt. Nu med nya lådan fick jag ju ruskig fart och det spann loss på tok för mycke och jag fick blyga 11,23. Sen efter det hann jag tyvärr inte med mer strippen. Så jag fick aldrig köra en 10! :(

2008 fick jag fint besök av flera härliga corvettefanatiker hemma på uppfarten och vi sa att vi skulle göra om det… men IRL kom ivägen.

Jag får tacka er alla för härliga minnen från de träffar jag besökte och framförallt vill jag tacka för alla underbara stunder vid detta forum som ni alla har bidragit till! Nog va det allt kuligare förr men snart med nya admins så kanske det kan bli fart här igen! Ta väl hand om er alla tills jag får köpt en ny vette om några år! Då dyker jag garanterat upp som gubben i lådan! Och har ni vägarna förbi så e det ett måste att komma in och säga hej! Ni får då gärna ställa eran bil här med nycklarna i… :D
Bilagor
S3000026.JPG
S3000026.JPG (69.82 KiB) Visad 3614 gånger
Masterworks
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Re: Tack corvetteforumet och corvetteklubben!

Inlägg av Masterworks »

Så vackert skrivet!
Bild
Varför göra något idag som man kan göra imorgon?
Länk:
Garaget!
Film!
Burnis!
Drar iväg!
Turbojet
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Turbojet »

Amen!
Men Carillo du kommer tillbaka, tro mig!
Chrillothekid
Corvettefantast
Corvettefantast

Solklart kommer jag tillbax med en inhandlad corvette! :wink:
Kände mig sentimental och ville ge lite positiv kritik till klubben och er alla! Helt gratis! :D
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Lars J »

Då kan jag sälja plastbackarna nu då som jag fick lägga alla delar som lossnade från din och Terners bil vid körning til sommarmötet...... :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Chrillothekid
Corvettefantast
Corvettefantast

Haha nja du har väl trasor och putsattiraljer i dom numera :) Jag kommer ner snart och hälsar på er... jag ska bara lite först! :wink:
Skriv svar