Har någon haft det lätt med att skruva i sin corvette?
Det hela började med att jag mitt handtg till dörren hadde fått "häng" plus en dålig backspegel så nya grejer bestäldes, fick hem dom tittade och det såg ju inte svårt ut att byta...
Dörrsida av utan några större problem, tittar in ser knappt något men det var ju ett plastskydd för så bort med det inte var det svårt det var dock att få ut det ur dörren... men ut kom det och man såg ju hur det lilla handtaget sitter i två muttrar. lätt tänkte man inser snart att man bara kan skruva typ så mycket att man kan få ett nytt tag med nyckeln. en bra stund senare är det låss bara att plocka ut tror man, men ICKE det sitter ju i dörrlåsmekanisken och efter många timmar så hittar jag under all skit och fett som har legat till sig i 37 år ett litet jäkla låsclip. låssar allt och bingo, handtaget är loss från dörren. men nu är det ju en corvette vi pratar om och detta har ju inte skett över en kväll... för att få loss detta så var det rätt trångt och det hadde vart bra om man haft händer som är mindre än mina och dom är i sig inte så stora. fick lov att lossa hela dörrlåsmekanisken för att komma åt lite bättre.. och det fanns många clips i olika format...
men nu ser man att det är ju lika bra att byta lås till dörren när man ändå är där. nytt lås får man dit inser snart att man satt det fel väg 50/50 på att få det rätt... men man har fått dit lås och det funkar. klapar igen dörrn för att skruva lös backspegeln allt går bra tills man ser dom två skruvarna i dörren första går av på en gång den andra för jag lös ett kvarts varv innan den går av. är lite små knäckt va det, tänker att jag sätter ihop resten av dörren, får inte upp den, gått i baklås .fy fan ska det aldrig sluta, får upp dörren till slut skruvar loss allt igen och denna gång så gör jag rent allt. undrar vad dom hadde för fett -73 för det satt som fan. börjar om frår inn allt som det ska fin justerar handtaget för som jag upptäckte så var det handtaget som var lite "fel" och därför gick det i baklås. frid och fröjd just nu, och nu var det klart ser då den där plastbiten på golvet... fan det var ju den oxå. för att få det den så var det loss med nästan allt igen men dit ska den och nu sitter den där. har dock inte vågat stänga dörren men det "borde" inte vara några problem... för som så många gånger så är tid någon typ av bristvara i mitt liv just nu, så får ta vara på alla tillfällen som ges åt att skruva i lilla pärlan
Olof
Det såg ju inte svårt ut
Det såg ju inte svårt ut
Öl är ingen bra partydryck. Framför all inte om du är hos främmande och inte vet var toaletten är.
-
- Corvetteälskare
- Kontakt:
Re: Det såg ju inte svårt ut
*Gilla!*
Känner igen storyn, det är alltid sådär!
))
Man förstår varför Overhaulin' gänget alltid köper en massa nya grejjor!

Känner igen storyn, det är alltid sådär!

Man förstår varför Overhaulin' gänget alltid köper en massa nya grejjor!
Spruckna kolvar (bytta!), spruckna svetsar i ramen (fixat!), trasig glasfiber, fel bak-bumper och möglig inredning, men i övrigt en pärla! Corvette -79
Re: Det såg ju inte svårt ut

Känner inte alls igen det du beskriver Olof!
Alla mina skruvar sitter lagom hårt, och lossar på kommando!
Jag behöver bara ta fram ringnyckeln så skruvar skruven ur sig själv!
Jag kan ta det senaste exemplet:
Svängningsdämparen; den lossnade också av sig själv, där behövde jag inte ens ta fram spärrskaftet!
Så nu byter jag vevaxel.......

388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h