Är det någon som kan tala om vad som styr starten av kompressorn till AC:en, Trodde att det var tomt på gas, har sugit den och fyllt på med ny gas på AC-verkstad.Om det är klimatanläggning skall den väl starta när jag sätter ner börvärde till önskat värde(tex 15`C).
Kollade med att koppla ström direkt på kontakten till kompressorn, då startade den och kylde bra, även motorfläkt 1 startade, så den kedjan fungerade ok.Testade sedan med att bygla kontakten till lågtrycket, vilket inte gav något resultat. Har även kollat så jag hade ström fram till kontakten för lågtrycket, kollade även säkringen. Kollade sedan högtyckskontakten och blev lite frågande , eftersom där fanns 3st stift.
Vet ej hur jag skall felsöka mer för att hitta problemet, någon som kan hjälpa mig.
Det är en -92:a med LT1
AC-problem
-
Peter Anjou
- Corvettefanatiker

Re: AC-problem
Hejsan inge !
Om man har fyllt på AC´n då måste man " starta om " den, prova så här:
Tändningen av / ta ur säkringar 36 ( innerbelysningen ) och 40 ( radion )/
vänta ca 1 min / sätt tillbaka säkringarna / funkar det som det borde så
har du nu startat om AC`n !
Hälsningar / Peter A
Om man har fyllt på AC´n då måste man " starta om " den, prova så här:
Tändningen av / ta ur säkringar 36 ( innerbelysningen ) och 40 ( radion )/
vänta ca 1 min / sätt tillbaka säkringarna / funkar det som det borde så
har du nu startat om AC`n !
Hälsningar / Peter A
hej
Gjorde som du sade, hade tändningen av tog ur säkringarna till innerbel. och radio, väntade ca 2min. satte tillbaka dom och startade bilen, men kompressorn till AC:en startade fortfarande inte.
Nu till nästa fråga , hur ställer jag in klockan i radion , ändrade sig när jag hade säkringn ur.
Gjorde som du sade, hade tändningen av tog ur säkringarna till innerbel. och radio, väntade ca 2min. satte tillbaka dom och startade bilen, men kompressorn till AC:en startade fortfarande inte.
Nu till nästa fråga , hur ställer jag in klockan i radion , ändrade sig när jag hade säkringn ur.
Inge, du kanske behöver en instruktionsbok till bilen så du hittar dörrarna...
Här finns till -93 i pdf http://carburetor-manual.com/1993-chevr ... p-781.html (finns inte till -92 o äldre
). Så du kan ställa in klockan...
Här finns till -93 i pdf http://carburetor-manual.com/1993-chevr ... p-781.html (finns inte till -92 o äldre
1971 Coupe, 496, 4-vxl.
1996 Coupe, LT4, 6-vxl, J55-bromsar, 285/35-18 på svarta C5 Z06-fälgar.
Tidigare: 1992 Coupe LT1, aut, FX3-dämpare, J55-bromsar, 275/40-17.
1987 Coupe TPI, 4+3, 275/35-17 och 315/35-17. 1989 Coupe TPI, 6-vxl.
1996 Coupe, LT4, 6-vxl, J55-bromsar, 285/35-18 på svarta C5 Z06-fälgar.
Tidigare: 1992 Coupe LT1, aut, FX3-dämpare, J55-bromsar, 275/40-17.
1987 Coupe TPI, 4+3, 275/35-17 och 315/35-17. 1989 Coupe TPI, 6-vxl.
-
Peter Anjou
- Corvettefanatiker

Hejsan inge !
Klockan ställer du in så här: tryck SET på radion sen ställer du in
tiden med upp och ner knapparna / pilarna ! Att AC `n inte startar
har jag ingen förklaring till, hör med nån som jobbar med AC.
Hälsningar / Peter A
Klockan ställer du in så här: tryck SET på radion sen ställer du in
tiden med upp och ner knapparna / pilarna ! Att AC `n inte startar
har jag ingen förklaring till, hör med nån som jobbar med AC.
Hälsningar / Peter A
Hej
Löste det med att ta bort batterikabeln så jag resettade hela boxen, nu fungerar min kompressor på AC.en, men den är igång hela tiden när jag ställer klimatanl. i AUTO, skall det vara så? däremot så fungerar värme -kyla via tempinställningen via klimatanl.Men kompressorn stannar endast när jag sätter klimatanl. i OFF.
Löste det med att ta bort batterikabeln så jag resettade hela boxen, nu fungerar min kompressor på AC.en, men den är igång hela tiden när jag ställer klimatanl. i AUTO, skall det vara så? däremot så fungerar värme -kyla via tempinställningen via klimatanl.Men kompressorn stannar endast när jag sätter klimatanl. i OFF.