Hej!!!
Någon som har tips på bra batteri till C6 Z06?
Batteri
Batteri
Med vänliga hälsningar,
*** Fidde ***
*** Fidde ***
Re: Batteri
Ett batteri som passar exakt i lådan och batterihållaren samt har samma polställning,etc är TUDOR TA 602 och det är på 60 amp. Ett kvalitetsbatteri till ett bra pris!
/Lars/
/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
-
Kjell.Magnusson
- Corvettefanatiker

Hejs
Det finns ett Tyskt batteri som heter Moll, detta använder jag och jag upplever inga fel på detta snarare tvärt om, väldigt bra fart på startmotorn i alla lägen.
Jag har kört med detta i min 1975 Corvette i snart två sommrar och i min 1965 Cadillac i snart fyra sommrar utan några som helst problem!
Ha de!
Kjell
Det finns ett Tyskt batteri som heter Moll, detta använder jag och jag upplever inga fel på detta snarare tvärt om, väldigt bra fart på startmotorn i alla lägen.
Jag har kört med detta i min 1975 Corvette i snart två sommrar och i min 1965 Cadillac i snart fyra sommrar utan några som helst problem!
Ha de!
Kjell
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
CCS 3315
blue 1981
I en C6 Z06 sitter batteriet nedsänkt en "låda" höger bak. Batteriet måste alltså vara exakt i mått och polställning för att passa.
På äldre bilar är det betydlig enklare att slänga i någon annat och ändå få det att passa, genom att flytta kablarna eller ändra batterihållaren
/Lars/
På äldre bilar är det betydlig enklare att slänga i någon annat och ändå få det att passa, genom att flytta kablarna eller ändra batterihållaren
/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
-
Kjell.Magnusson
- Corvettefanatiker

Hejs
Ok, jag har inte full koll på om Moll har ett batteri som passar C6 men dom kan mycket väl ha detta!
Ha de!
Kjell
Ok, jag har inte full koll på om Moll har ett batteri som passar C6 men dom kan mycket väl ha detta!
Ha de!
Kjell
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
CCS 3315
blue 1981
Alla tips är välkomna på ett forum
/Lars/
/Lars/
-
Kjell.Magnusson
- Corvettefanatiker