Har kört C6an (-09) nu i sommar och är grymt nöjd med den. Det enda som stör lite är att ibland så blir det ett jäkla kvitter ifrån ytan mellan instrumentklustret och lädret på ovansidan. Två ytor som gnider emot varandra mao och om man lägger handen på ovansidan och trycker lite så blir det tyst.
Är det någon som haft något liknande? Det är ju oftast inte så kul att skruva isär frontpanelen.
Som en parentes så hade vi lite race med en Lamborghini Gallardo (-07) i helgen och Vetten var snabbare över hela registret! Mer pulver och bättre bromsar men sämre väghållning (och mycket tråkigare motorljud) jämfört med Lambon. Det var inte som ett möte på något sätt men bra stor skillnad. Vem hade trott det?
Har samma ljud jag med, otroligt irriterande!
Min har verkstan haft isär o kollat, men de kunde inte se något konstigt.
Jag ska ska försöka peta lite rörisolering mellan instrumenthus och panel.
Det kanske blir bättre när det blir stumt däremellan.
Man kanske får lite premiumkänsla då
silikonspray löser problemet.min har gnällt i targataket och det är ej gummilisten så jag spraya silikon imellan tackpanelen.det löste problemet.sätt på förlängningsslangen till burken å spraya en liten dutt.det räcker och varar länge
Hejdarn skrev:Har kört C6an (-09) nu i sommar och är grymt nöjd med den.
Som en parentes så hade vi lite race med en Lamborghini Gallardo (-07) i helgen och Vetten var snabbare över hela registret! Mer pulver och bättre bromsar men sämre väghållning (och mycket tråkigare motorljud) jämfört med Lambon. Det var inte som ett möte på något sätt men bra stor skillnad. Vem hade trott det?
Grattis du har en kanonbil
Lamborghini Gallardo 7:46
C6 Z51 7:59
Ca 3% skillnad motsvarar ungefär skillnaden mellan bra/dåliga däck, för att inte tala om hur mycket det kan skilja mellan olika förare väglag m.m. http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_N% ... _lap_times
Intressant kommentar. Mina däck är helt nya och hans hade rullat 1000 mil. Förarskickligheten låter jag vara osagd men jag hade spontant väntat mig att Lambon skulle försvinna i fjärran. Nu ska Vette.se fixa fjädringen den 30e så då förväntar jag mig minst 10% bättre varvtider.
Kollade listan och det är faktiskt närmare än så. 7:52 på Lambon mot 7:59 på Vetten. 7:46 är för Superleggeran.
Ok, skriv gärna här om du får tyst på eländet. Käckt att Lambon fick pisk förresten
Stod och kollade på en Gallardo häromdan, läcker bil och läckert ljud....
Ä, Lambo...
Ni vet väl att en motor har 8 cylindrar? Allt annat är bara avarter! T.ex. motor med 4 cylindrar = 1/2 motor och lambon då = 1 1/4 dels motor å sånt e ju inget att ha!
Finns inget som låter så gott som en stor vass V8!
Tyvärr har jag inget tips mot gnisslet, men någon form av smörja fungerar helt säkert bara du hittar var exakt det kommer ifrån!
94 skrev:Ok, skriv gärna här om du får tyst på eländet. Käckt att Lambon fick pisk förresten
Stod och kollade på en Gallardo häromdan, läcker bil och läckert ljud....
Jodå, klart jag tjoar till om jag får ordning på det. Tänkte jag skulle snacka med Vette.se först om vad de har för åsikt när jag ändå är där om en vecka.
Hejdarn skrev:Som en parentes så hade vi lite race med en Lamborghini Gallardo (-07) i helgen och Vetten var snabbare över hela registret! Mer pulver och bättre bromsar men sämre väghållning (och mycket tråkigare motorljud) jämfört med Lambon. Det var inte som ett möte på något sätt men bra stor skillnad. Vem hade trott det?
Jag fick själv möjlighet att prova en Gallardo i helgen, den kändes hur trygg
(=tråkig, fast det sa jag inte )som helst jmf. med min C5a original.
Valet vore enkelt, hellre 1 st oldie & 1 st banpreppad Corvette än 1 st Gallardo
Har nu identifierat kvittret i panelen och det är inte på ovansidan av instrumentklustret som jag trodde. Visst blir det tyst om man lägger handen på ovansidan men det jag kom på i förrgår var att det låter olika beroende på hur jag håller i ratten = applicerar tryck på rattstången.
Det är den tunna plasten över rattstången i underkant av instrumenteringen som låter och trycker man på den så hör man ett mycket tydligt knirkande. Jag ska undersöka om det bara är att släppa på skruvarna och dra dit igen för att det sitter i spänn.
Jäklar, det ljudet hade jag förträngt under vinterdvalan...
Hoppas att du hittar och får tyst på eländet.
Sedan åker du till Karlstad och gör likadant i min