Det blir nog att byta bakdäcken istället för att köpa nya fälgar.
Däcken jag har nu är:
Fram: Goodyear Eagle ZR45 245/45/17
Bak: Goodyear Eagle F1 (EMT) 275/40/18
Jag ser på bakdäcken att det står EMT, och det ska tydligen vara dåligt har jag läst.
Så bakdäcken tänkte jag byta till Michelin Pilot Sport PS2 275/40/18 (Får tag i billigt)
Bakdäcken byter jag då de är utslitna, Men hur är det med framdäcken? Jag tycks inte se någon EMT märkning på framdäcken. Kan det vara Run Flats ändå?
De har jätte bra mönster, så de känns inte som jag behöver byta de, Eller?
Använder endast bilen på gata.
Byta däck
-
- Corvettefantast
Re: Byta däck
Jag kommer ihåg att det det blev en stor skillnad
när jag bytte mina original monterad runflat till MPS, förutom bättre grepp, mindre spårkänslighet så blev även bilen tystare.
MEN runflat däcken har utvecklats, bl.a. satte GM sina fantastiska varvtider med Z06 & ZR1 i sommras med runflat
Jag skulle börja med att byta bakdäcken.
Därefter en ordentlig provkörning och sedan till "gummigubben" för en utvärdering & ev. 4hjulsinställning
Efter en ytterligare provkörning åter till "gummigubben" för konsultation om ev. ytterligare justeringar utav hjulvinklar & ett ev. byte utav framdäck.
Se till att du anlitar en däckhandlare som har vana utav den här typen utav bil.
Det blir en del arbete, om det är värt det för dig
(Kan bara du svara på.)
Lycka till

MEN runflat däcken har utvecklats, bl.a. satte GM sina fantastiska varvtider med Z06 & ZR1 i sommras med runflat

Jag skulle börja med att byta bakdäcken.
Därefter en ordentlig provkörning och sedan till "gummigubben" för en utvärdering & ev. 4hjulsinställning
Efter en ytterligare provkörning åter till "gummigubben" för konsultation om ev. ytterligare justeringar utav hjulvinklar & ett ev. byte utav framdäck.
Se till att du anlitar en däckhandlare som har vana utav den här typen utav bil.
Det blir en del arbete, om det är värt det för dig

Lycka till

Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug